W listopadzie 2017 roku Elon Musk zaprezentował Teslę Semi i zaskoczył świat drugą generacją Tesli Roadster. Roadster miał przyspieszać do 97 km/h w 1,9 sekundy oraz przejeżdżać niemal 1 000 kilometrów na jednym ładowaniu. Teraz Elon Musk podbił stawkę.
Tesla S dochodzi do 600 km, Roadster przebije 1 000 km?
Niedawna aktualizacja Tesli sprawiła, że Model S Long Range z baterią o pojemności 100 kWh powinien przejeżdżać niemal 600 kilometrów na jednym ładowaniu (obietnica producenta). To jednak nie koniec licytacji. W krótkim twitcie Musk zapowiedział, że zasięg Tesli Roadster [na baterii] wyniesie „ponad 1 000 kilometrów” (źródło).
Warto tutaj dodać, że nawet najbardziej efektywnie zaprojektowany samochód będzie potrzebował pakietu baterii o pojemności co najmniej 160 kWh, by osiągnąć taki wynik – Elon Musk podczas premiery Roadstera mówił nawet o 200 kWh. Łatwo policzyć, że jeśli akumulatory Tesli Model 3 o pojemności całkowitej około 80 kWh ważą 0,5 tony, to 200 kWh miałoby masę 1,2-1,3 tony i prawdopodobnie byłoby co najmniej 2 razy grubsze. Co nijak nie pasuje do Tesli Roadster drugiej generacji.
> Superchargery V2 z obsługą 150 kW zamiast planowanych 145 kW (teraz jest: 120 kW)
„Ponad 1 000 kilometrów zasięgu” w małym i ciasnym sportowym samochodzie nie jest wartością szczególnie istotną. Ale dzięki niej możemy spróbować oszacować realny zasięg Tesli Roadster przy jeździe z szybkością 160 km/h: z wyliczeń na bazie dotychczasowych danych wychodzi nam 500+ kilometrów.
To prawdopodobnie lepszy wynik niż jest w stanie osiągnąć dowolny samochód spalinowy z tego samego segmentu.