Niemiecki tygodnik Auto Motor und Sport twierdzi, że Tesla „Plaid” podczas testowych przejazdów pobiła rekord Porsche Taycan na Nürburgring o 20 sekund. Oznaczałoby to poprawę czasu o ponad 4 procent, co przy tym tempie jazdy jest wynikiem oszałamiającym, plasującym Teslę w okolicy Ferrari 488 GTB i lepszym od Porsche 911 GT2 RS.

Tesla Model S kontra Porsche Taycan – kto wygra?

Auto Motor und Sport twierdzi, że samochód prowadzony jest nie przez Nico Rosberga – który sam się zaoferował – lecz przez eksperta od toru, Thomasa Mutscha, który testował tam już SCG 003 (SCG = Scuderia Cameron Glickenhaus). Ekipę uzupełnia Andreas Simonsen, który uczestniczy w rajdach Porsche 911 GT3 Cup z numerem startowym 80, oraz Szwed Carl Rydquist (źródło).

Tesla Model S jeździ na oponach Goodyear Eagle F1 Supersport RS z profilem, który nie jest oficjalnie dostępny. Samochód oznaczono jako Tesla Model S P100D+ – w historii nie było takiego modelu – a według deklaracji Elona Muska, w środku jest siedem miejsc. Auto ma też większe wloty powietrza z przodu i poszerzone nadkola.

> Jeżdżę Audi A7, testowałem Tesla Model 3 i… jeszcze trochę poczekam [Czytelnik lotnik1976, część 2/2]

Tesla Model S „Plaid” na Nürburgring = 7:23?

Nieoficjalnie mówi się, że na torze pojawiła się Tesla Model S „Plaid”, czyli auto z odświeżonym podwoziem i zupełnie nowym zespołem napędowym. Zamiast dwóch silników wersja „Plaid” wykorzystuje trzy, prawdopodobnie jeden na przedniej osi oraz dwa z tyłu, po jednym dla każdego koła. Jednak informacja o Tesli „Plaid” na Nürburgring nie jest pewna – równie dobrze możemy mieć do czynienia z podkręconą tegoroczną Teslą Model S „Raven”.

> Tesla firmware 2019.32 – lepsze przyspieszenie w Teslach Model S / X „Raven” oraz nowy software dla… kluczyka

Jak informuje niemiecki tygodnik, według ręcznego pomiaru czasu samochód pokonał okrążenie w 7 minut 23 sekundy. To czas o nieco ponad 2 sekundy gorszy od Ferrari 488 GTB, ciut gorszy od Dodge Vipera ACR (7:22,1) i Chevroleta Corvette C6 Z06 (7:22,68). Oraz lepszy od Gumperta Apollo Sport (7:24), Porsche 911 GT2 RS 997.2 (7:24) i Porsche 911 Carrera GTS (7:24, źródło). W tyle zostają też Pagani Zonda F Clubsport, Enzo Ferrari, Mercedes SLS AMG Black Series.

Jest to też czas o 19 sekund lepszy od Porsche Taycan, które pokonało okrążenie w czasie 7:42 minuty. Pierwsza oficjalna próba bicia rekordu może nastąpić w środę, 18 września:

> Tesla Model S na Nürburgring może próbować bić rekordy 18, 21 i 25 września – takie zarezerwowano daty

Zdjęcie otwierające i znacznie więcej fotografii: (c) Auto Motor und Sport

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 4.4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: