Portal iSeeCars przeanalizował ceny 6 milionów nowych i używanych aut sprzedawanych między sierpniem 2019 a styczniem 2020 roku. Okazało się, że w Stanach Zjednoczonych Tesla Model 3 była najlepiej trzymającym cenę samochodem – pojazdy wyprodukowane rok przed momentem sprzedaży kosztowały średnio zaledwie 5,5 procent mniej niż kosztowały jako nowe.
Używana Tesla Model 3 to nadal drogie auto. Również w Stanach Zjednoczonych
Z danych, które zebrał portal iSeeCars, wynika, że Tesla Model 3 znalazła się w czołówce zarówno pod względem procentowej utraty wartości (1. miejsce), jak i utraty wartości w dolarach (2. miejsce po znacznie tańszej Hondzie Fit/Jazz, źródło):
- Tesla Model 3 – 5,5 procent, 2 529 dolarów (wartości uwzględniają dopłaty),
- Ford Ranger – 11,4 procent, 3 716 dolarów,
- Chevrolet Traverse –11,7 procent, 4 198 dolarów,
- Honda Civic (hatchback) – 11,9 procent, 2 704 dolary,
- Honda Fit – 12,5 procent, 2 111 dolarów,
- Subaru Crosstek – 13,1 procent, 3 138 dolarów,
- Chevrolet Corvette – 13,6 procent, 8 133 dolary,
- Honda Accord – 13,7 procent, 3 177 dolarów,
- Honda Ridgeline – 13,8 procent, 4 663 dolary,
- Dodge Charger – 13,9 procent, 4 097 dolarów.
Oznacza to, że Tesla Model 3 gwarantuje stosunkowo wysoką satysfakcję z zakupu i mało kto decyduje się na jej szybką odsprzedaż. Z ankiety przeprowadzonej przez Bloomberga wynika zresztą, że aż 98,3 procent nabywców samochodu jest z niego „bardzo zadowolonych”, a 1,3 procent – „dość zadowolonych”.
Zostaje 0,4 procent – to przedstawiciele tej grupy mogliby ewentualnie zdecydować się na pozbycie się auta.
Dane zgromadzone przez iSeeCars dotyczą Stanów Zjednoczonych, a jak jest w Europie? Niestety, nie mamy na razie szczegółowych statystyk odsprzedaży Tesli Model 3 na naszym kontynencie. Jednak wstępny przegląd kilku rynków dla roku 2019 sugeruje, że najtańsza Tesla również i u nas niezbyt często trafia na rynek wtórny:
Jeśli więc widzimy ogłoszenie z używaną Teslą Model 3 w dobrej cenie, spodziewajmy się problemów…