Renault Zoe już straciło tytuł najczęściej wybieranego samochodu elektrycznego w Niemczech, a Volkswagen ID.3 jeszcze nie zdążył go zdobyć. Efekt jest taki, że od stycznia do października najchętniej kupowanym elektrykiem u naszych zachodnich sąsiadów była Tesla Model 3. Oprócz niej w pierwszej trójce są jeszcze dwa Volkswageny.
Samochody elektryczne w Niemczech [wyniki października i całego roku 2021]
Październik jest o tyle specyficznym miesiącem, że za horyzontem znika nam szczyt, który Tesla osiąga na końcach kwartałów (marzec, czerwiec, wrzesień, grudzień). Mimo tego kalifornijski producent znalazł się z Teslą Model 3 na 6. miejscu wyprzedziwszy choćby Volkswagena ID.4, VW e-Up czy Hyundaia Kona Electric.

Tesla Model 3 w Niemczech (c) Autogefuehl / YouTube
W rankingu od stycznia do końca października widać trzech naprawdę mocnych zawodników i nie wszystko zostało jeszcze przesądzone:
- Tesla Model 3 – 25 341 egzemplarzy,
- Volkswagen ID.3 – 23 684 egzemplarze,
- Volkswagen e-Up – 22 977 egzemplarzy,
- Renault Zoe – 15 965 egzemplarzy,
- Hyundai Kona Electric – 14 688 egzemplarzy (źródło).
W tym samym zestawieniu Fiat 500e radzi sobie lepiej niż BMW i3, a Audi e-tron wypada lepiej niż kosztujący dwa razy mniej Peugeot e-208. Pierwszą dwudziestkę zamyka Mercedes EQA, poza nią znalazł się Mercedes EQC i Mazda MX-30. Bardzo podobną do siebie popularność mają BMW iX3 i Kia e-Soul, minimalnie wyprzedza je Audi Q4 e-tron, tuż za nim dojeżdża Tesla Model Y (31. miejsce w rankingu).

Test Audi Q4 e-tron 50 Quattro (c) Nextmove
W rankingu jest też kilka innych zaskoczeń: Skoda Enyaq iV wypada lepiej niż VW ID.4 – czyżby chodziło o stosunek możliwości do ceny, wygląd i duży bagażnik czeskiego modelu? Porsche Taycan znalazło większą liczbę nabywców niż Nissan Leaf, a Ford Mustang Mach-E przegrał z Polestarem 2. Jeden z najtańszych w zestawieniu samochodów, Dacia Spring Electric, ulokowała się dopiero na 36. miejscu i przegrała nawet z e-Golfem, który… nie jest już produkowany.
Największy koncern motoryzacyjny świata w zestawieniu niemal nie występuje. Toyota sprzedała zaledwie 23 sztuki Lexusa UX 300e, lepszym wynikiem może pochwalić się nawet Toyota Proace Electric wytwarzana w fabryce dawnej Grupy PSA (34 egzemplarze, 53. miejsce; dokładnie taki sam wynik ma Tesla Model X).