Nieco zasmucająca sytuacja w Stanach Zjednoczonych. Tesla Model 3 Mid Range 62 kWh – sedan segmentu D o zasięgu 425 kilometrów – wypadła z oferty. Aktualnie klienci mogą zamówić tylko wariacje wersji Standard Range (50 kWh) lub Long Range (75 kWh). To sugeruje, że tańsza Tesla 3 Mid Range nie trafi też do Europy, więc czas oczekiwania na najtańsze edycje może się wydłużyć.
Tania Tesla 3 coraz dalej i dalej…
Tesla Model 3 Mid Range została wprowadzona do amerykańskiej oferty w październiku 2018 roku. Miała stanowić odpowiedź na żądania klientów, by Elon Musk zaoferował Teslę 3 za 35 tysięcy dolarów. Producent nie chciał tego robić prawdopodobnie ze względu na zbyt wysokie koszty produkcji samochodu w stosunku do zapowiadanej ceny (koszty:cena = 37:35 tysięcy dolarów).
Wprowadzenie wariantu Mid Range spowodowało wycofanie wersji Long Range z napędem na tył (RWD). W sprzedaży zostały za to Model 3 Dual Motor AWD i Performance – obydwa z napędem na obie osie.
> Tesla zaprezentowała nowy teaser Tesla Truck (Pickup). Trumna? Skrzynia ładunkowa? Przód?
Z końcem lutego 2019 roku Tesla wprowadziła do oferty w Ameryce wersję Standard Range oraz Standard Range Plus, przywróciła edycję Long Range RWD, a teraz właśnie wyrzuciła ze strony Model 3 Mid Range. Innymi słowy w sprzedaży są:
- Tesla 3 Standard Range – cena od 35 tysięcy dolarów, zasięg 354 km,
- Tesla 3 Standard Range Plus – cena od 37 tysięcy dolarów, zasięg 386 km,
Tesla 3 Mid Range – cena od 40 tysięcy dolarów, zasięg (2018) 418 km, zasięg (2019) 425 km,- Tesla 3 Long Range RWD – cena od 43 tysięcy dolarów, zasięg 523 km,
- Tesla 3 Long Range AWD / Dual Motor – cena od 47 tysięcy dolarów, zasięg 499 km,
- Tesla 3 Performance – cena od 58 tysięcy dolarów, zasięg 499 km.
Gdyby porównać wyłącznie zasięgi samochodów, prezentowałyby się one następująco:
Wyrzucenie wariantu Mid Range z konfiguratora oznacza, że samochód niemal na pewno nie trafi do Europy. A to z kolei prowadzi do wniosku, że na naszym kontynencie będziemy musieli przez dłuższy czas zadowalać się droższymi wersjami Dual Motor i Performance z napędem na obie osie. Oraz że czas oczekiwania na tańsze Modele 3 może się wydłużyć w stosunku do pierwotnych obietnic dotyczących wersji Mid Range.