Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Tesla: Koła mają największy wpływ na opór powietrza podczas jazdy

Robert Palin, pracownik Tesli odpowiedzialny za kwestie aerodynamiczne, wyznał na Facebooku, że koła mogą powodować największe opory powietrza hamujące samochód. Wszystko zależy od ich rozmiaru i kształtu.

Koła a opór powietrza

Robert Palin nawiązał w ten sposób do dekli Aero, które stosowane są w najnowszym Modelu 3 (patrz zdjęcie na górze). Jak twierdzi, ekipy, które zajmowały się projektem, włożyły w niego mnóstwo pracy – ale efekty widać na drodze. Według niezależnych doniesień, Tesla Model 3 zużywa podczas normalnej jazdy 15-16 kilowatogodzin (kWh) energii na 100 kilometrów. To absolutna światowa czołówka ekonomicznej jazdy, a mówimy przecież o dużym aucie segmentu D!

> Najbardziej oszczędne samochody elektryczne na świecie [RANKING Top 10]

Specjalista potwierdził, że koła mają największy wpływ na opory powietrza podczas jazdy. Nakładki Aero zamykają koło, a mimo to są lekkie, ponieważ nie stanowią części wykonanych z metalu felg. Dzięki temu z kolei można było inaczej zaprojektować (czyli odchudzić) felgi aluminiowe.

Dekle Aero stworzono w taki sposób, żeby nie wystawały poza koło. Co ciekawe, nakładki pierwotnie miały być jasne (srebrne), ale ciemna szarość wpadająca w czerń została wybrana przez osoby wyżej postawione.

> Zakryte koła w Tesli: brzydkie [FOTO], ale zwiększają zasięg o 4 do 9 procent

Warto poczytać: Tesla Model 3 aero wheels explained by the automaker’s former head of aerodynamics

Zdjęcie otwierające: koła Aero z nakładkami i bez nich (c) OCDetailing  / YouTube

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Koniec tylko spalinowych Peugeotów w 2025 roku – zalajkuj i ZOBACZ

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version