Robert Palin, pracownik Tesli odpowiedzialny za kwestie aerodynamiczne, wyznał na Facebooku, że koła mogą powodować największe opory powietrza hamujące samochód. Wszystko zależy od ich rozmiaru i kształtu.
Koła a opór powietrza
Robert Palin nawiązał w ten sposób do dekli Aero, które stosowane są w najnowszym Modelu 3 (patrz zdjęcie na górze). Jak twierdzi, ekipy, które zajmowały się projektem, włożyły w niego mnóstwo pracy – ale efekty widać na drodze. Według niezależnych doniesień, Tesla Model 3 zużywa podczas normalnej jazdy 15-16 kilowatogodzin (kWh) energii na 100 kilometrów. To absolutna światowa czołówka ekonomicznej jazdy, a mówimy przecież o dużym aucie segmentu D!
> Najbardziej oszczędne samochody elektryczne na świecie [RANKING Top 10]
Specjalista potwierdził, że koła mają największy wpływ na opory powietrza podczas jazdy. Nakładki Aero zamykają koło, a mimo to są lekkie, ponieważ nie stanowią części wykonanych z metalu felg. Dzięki temu z kolei można było inaczej zaprojektować (czyli odchudzić) felgi aluminiowe.
Dekle Aero stworzono w taki sposób, żeby nie wystawały poza koło. Co ciekawe, nakładki pierwotnie miały być jasne (srebrne), ale ciemna szarość wpadająca w czerń została wybrana przez osoby wyżej postawione.
> Zakryte koła w Tesli: brzydkie [FOTO], ale zwiększają zasięg o 4 do 9 procent
Warto poczytać: Tesla Model 3 aero wheels explained by the automaker’s former head of aerodynamics
Zdjęcie otwierające: koła Aero z nakładkami i bez nich (c) OCDetailing / YouTube
|REKLAMA|
|/REKLAMA|