Tesla zapowiedziała oficjalnie, że w pierwszym kwartale 2025 roku do Europy zawita FSD, precyzyjniej: (Nadzorowane) FSD / FSD (Supervised), bo już teraz mechanizm znajduje się w procesie homologacji. W tym samym czasie technologia ma trafić do Chin. Tymczasem od kilku dni właściciele Tesli w Stanach Zjednoczonych otrzymują zaktualizowaną wersję systemu przywoływania o nazwie Actually Smart Summon, ASS, po polsku: Rzeczywiście Inteligentne Przywołanie, TYŁEK, lub, jak proponuje Pan Piotrek: Doprawdy Ulepszone Przywoływanie Automatyczne.
FSD w Europie
Komunikat podało na Iksie konto Tesla AI (źródło). O tym, że FSD może trafić do Europy, mówi się od wielu miesięcy, bo Europejska Komisja Gospodarcza przy ONZ, ponaglana przez Unię Europejską, pracuje aktualnie nad zasadami stosowania i testowania systemów jazdy półautonomicznej 3. poziomu na drogach Starego Kontynentu. Bez tychże zasad mechanizmy mogłyby się pojawić u nas tylko w okrojonej wersji, która wypaczałaby sens wdrożenia, bo blokowałaby najbardziej innowacyjne zmiany.
Due to popular demand, Tesla AI team release roadmap:
September 2024
– v12.5.2 with ~3x improved miles between necessary interventions
– v12.5.2 on AI3 computer (unified models for AI3 and AI4)
– Actually Smart Summon
– Cybertruck Autopark 📐
– Eye-tracking with sunglasses 🕶️
-…— Tesla AI (@Tesla_AI) September 5, 2024
W Stanach Zjednoczonych dawne FSD beta / Pełna Zdolność do Samodzielnej Jazdy w wersji beta, nosi obecnie nazwę FSD (Supervised) / (Nadzorowanego) FSD i jest w wersji 12.5.3. Aby je testować, konieczne jest wykupienie funkcji FSD / Pełnej Zdolności do Samodzielnej Jazdy, która w Polsce kosztuje 39 000 złotych, oraz komputer FSD w wersji 3.0 lub nowszej (obecnie: AI3, AI4). Oprogramowanie posiada umiejętność samodzielnego pokonywania ulic miast, wyboru tras i jezdni, podążania za ruchem (lub bez niego), w wersji 13. ma się nauczyć wyjeżdżać z miejsc parkingowych, parkować i cofać w trybie FSD.
ASS, czyli „Dobry samochodzik, dobry!”
Odświeżony mechanizm przywoływania samochodu, Actually Smart Summon, daje właścicielowi możliwość przyzwania auta, gdy to znajduje się w prostej linii do 65 metrów od człowieka trzymającego w dłoni telefon. Droga do pokonania może być dłuższa, może zawierać ronda, konieczność omijania ludzi i innych pojazdów (patrz: parkingi przy centrach handlowych). Egzemplarze z czujnikami ultradźwiękowymi można z bliska wziąć na smycz, by podążały za swym przewodnikiem. Samochody można wezwać zarówno do siebie (COME TO ME), jak też w wyznaczone miejsce (GO TO TARGET; źródło).
A couple of notes w/ Actually Smart Summon:
– The radius is the same as the previous Smart Summon (213 ft /65 m radius)
– The buttons at the top right are the same except for one NEW button – a camera icon that is only available when the car is stationary. It allows you to view… pic.twitter.com/QH163wOibM— ⚡️TechGeek Tesla 🔋⚡️ (@jonbbc) September 4, 2024
Mechanizm działa tak:
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:Actually Smart Summon test #2 (Roundabout)
I’m officially impressed pic.twitter.com/GbiWcdFYpB
— ΛI DRIVR (@AIDRIVR) September 3, 2024