Tesla zapowiedziała oficjalnie, że w pierwszym kwartale 2025 roku do Europy zawita FSD, precyzyjniej: (Nadzorowane) FSD / FSD (Supervised), bo już teraz mechanizm znajduje się w procesie homologacji. W tym samym czasie technologia ma trafić do Chin. Tymczasem od kilku dni właściciele Tesli w Stanach Zjednoczonych otrzymują zaktualizowaną wersję systemu przywoływania o nazwie Actually Smart Summon, ASS, po polsku: Rzeczywiście  Inteligentne Przywołanie, TYŁEK, lub, jak proponuje Pan Piotrek: Doprawdy Ulepszone Przywoływanie Automatyczne.

FSD w Europie

Komunikat podało na Iksie konto Tesla AI (źródło). O tym, że FSD może trafić do Europy, mówi się od wielu miesięcy, bo Europejska Komisja Gospodarcza przy ONZ, ponaglana przez Unię Europejską, pracuje aktualnie nad zasadami stosowania i testowania systemów jazdy półautonomicznej 3. poziomu na drogach Starego Kontynentu. Bez tychże zasad mechanizmy mogłyby się pojawić u nas tylko w okrojonej wersji, która wypaczałaby sens wdrożenia, bo blokowałaby najbardziej innowacyjne zmiany.

FSD (Supervised) 12.5.1.3 w akcji (c) Chazman / X

W Stanach Zjednoczonych dawne FSD beta / Pełna Zdolność do Samodzielnej Jazdy w wersji beta, nosi obecnie nazwę FSD (Supervised) / (Nadzorowanego) FSD i jest w wersji 12.5.3. Aby je testować, konieczne jest wykupienie funkcji FSD / Pełnej Zdolności do Samodzielnej Jazdy, która w Polsce kosztuje 39 000 złotych, oraz komputer FSD w wersji 3.0 lub nowszej (obecnie: AI3, AI4). Oprogramowanie posiada umiejętność samodzielnego pokonywania ulic miast, wyboru tras i jezdni, podążania za ruchem (lub bez niego), w wersji 13. ma się nauczyć wyjeżdżać z miejsc parkingowych, parkować i cofać w trybie FSD.

ASS, czyli „Dobry samochodzik, dobry!”

Odświeżony mechanizm przywoływania samochodu, Actually Smart Summon, daje właścicielowi możliwość przyzwania auta, gdy to znajduje się w prostej linii do 65 metrów od człowieka trzymającego w dłoni telefon. Droga do pokonania może być dłuższa, może zawierać ronda, konieczność omijania ludzi i innych pojazdów (patrz: parkingi przy centrach handlowych). Egzemplarze z czujnikami ultradźwiękowymi można z bliska wziąć na smycz, by podążały za swym przewodnikiem. Samochody można wezwać zarówno do siebie (COME TO ME), jak też w wyznaczone miejsce (GO TO TARGET; źródło).

Smart Summon, które Tesla nazywa „Inteligentnym Summon”, na prezentacji producenta (c) Tesla

Mechanizm działa tak:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]