Volkswagen chce podbić rynek tanimi samochodami elektrycznymi. Miały one powstawać w Zwickau, Hanowerze i Emden. Okazuje się jednak, że zamiast do Emden część produkcji może trafić do Europy Wschodniej. Mają tutaj powstawać najtańsze elektryki oparte na nowej platformie o roboczej nazwie „MEB Entry”.

Tani elektryk Volkswagena wyjedzie z Bratysławy (Słowacja)?

Jak donosi niemiecki Handelsblatt, w Emden miał powstawać tani Volkswagen w cenie około 20 tysięcy euro (równowartość około 86 tysięcy złotych). Jednak plany dotyczące zakładów w Niemczech zostały ponoć zarzucone. Ze względu na wysokie koszty pracy produkcja elektryka może trafić do Bratysławy (źródło).

> Skoda Citigo-e: CENA ~72 tysiące złotych, bateria 37,7 kWh, zasięg 270 km WLTP?!

Handelsblatt twierdzi, że tani elektryk będzie powstawał na odchudzonej wersji platformy MEB: MEB Entry. Informacja nieźle współgra z niedawnym oświadczeniem Volkswagena, że powstaje uproszczona wersja platformy, która zawiera elementy MEB, ale może zostać wykorzystana do konstruowania mniejszych i tańszych aut.

Dodajmy, że dziś najtańszym samochodem elektrycznym Volkswagena jest Volkswagen e-Up kosztujący w Polsce ponad 100 tysięcy złotych. Od 2020 roku do sprzedaży ma trafić Skoda Citigo-E za równowartość 72 tysięcy złotych (link na górze), a tani elektryk z Emden/Bratysławy będzie prawdopodobnie nową generacją Volkswagena e-Upa o nazwie Volkswagen ID.1 lub Volkswagen ID.2. Z kolei VW ID.3 – czyli następca e-Golfa – w najtańszej wersji ma się rozpoczynać poniżej 30 tysięcy euro, czyli równowartości niecałych 130 tysięcy złotych.

Ilustracja otwierająca: Volkswagen ID. Buggy, czyli łazik elektryczny na platformie MEB. Zdjęcie ilustracyjne (c) Volkswagen

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4]