Markus Duesmann, prezes Audi, potwierdził niemieckiemu tygodnikowi Auto Bild, że dojdzie do zmiany w nazewnictwie nowych modeli samochodów niemieckiego producenta. Liczby parzyste będą symbolizowały auta z napędami elektrycznymi, z kolei dotychczasowe warianty parzyste (Audi A4, A6, …) zyskają cyfrę powiększoną o 1. Nie jest jasne, jak przeobrażą się dotychczasowe A5 czy A7, które aktualnie są innymi wariantami nadwoziowymi A4 i A6 – być może w ich nazwach pojawi się słowo Fastback/Sportback?

Inne nazwy elektrycznych i spalinowych Audi

Nowa generacja Audi A4 będzie sprzedawana jako Audi A5, nowe Audi A6 będzie w rzeczywistości Audi A7. Audi A4 i Audi A6 wrócą jako modele czysto elektryczne (źródło), wygląd tego pierwszego w wariancie kombi (Avant) i sedan już nawet zresztą znamy, przynajmniej na etapie konceptów:

Elektryczne Audi A6 Avant e-tron (c) Audi

Audi A6 e-tron (c) Audi

Nowe Audi A5 (spalinowe) zostało już sfotografowane, aktualnie występuje tylko jako kombi, tymczasem premiera auta ma nastąpić jeszcze w tym roku. Z naszego punktu widzenia najciekawsze jest jednak nowe Audi A4, bezpośrednia konkurencja Tesli Model 3 (segment D). Do dziś nie wiadomo, czy się pojawi oraz czy zostanie zbudowane na platformie PPE (jak wszystkie inne nowe elektryki Audi), czy może na MEB jak VW ID.7.

Auto Bild dowiedział się przy okazji, że Audi nie ma zamiaru rezygnować z „e-tron” w nazwie. Usłyszał też, że firma pracuje nad modelem, który będzie ulokowany poniżej Audi Q4 e-tron (C-SUV) i w przyszłości prawdopodobnie będzie otwierał gamę elektryków Audi. Może być to bliski krewny VW ID.3, jednak światowe trendy sugerują, że otrzymamy raczej samochód w nadwoziu crossovera, coś w rodzaju Audi Q3 e-tron.

Do połowy dekady Audi chce wprowadzić na rynek aż 20 nowych i odświeżonych modeli samochodów, z czego ponad połowa nie będzie miała silników spalinowych.

Nota od redakcji Elektrowozu: to ciekawe. Samochody spalinowe będą miały numery większe niż odpowiadające im elektryki. Jeśli ich ceny pozostaną na dotychczasowym poziomie, nabywca może mieć wrażenie, że kupuje więcej za mniej („Mam Audi A7 taniej niż A6!”). Interesująco wygląda też porównanie do Tesli: bezpośrednią konkurencją Modelu 3 będzie BMW i4 i Audi A4. Obydwa samochody będą „większe, bo przecież 4 > 3”.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]