SALON GENEWA 2018. Wszyscy spodziewali się, że podczas salonu w Genewie, Mercedes zaprezentuje elektrycznego EQC w całej okazałości. Tymczasem Daimler postawił na Mercedesy EQ Power oraz… Smarta EQ.

Miał być Mercedes EQC, jest EQC Concept i… Smart EQ

Podczas salonu w Genewie zadebiutować miał pierwszy przedstawiciel nowej linii EQ, czyli aut całkowicie elektrycznych. Daimler nie zdradzał marki samochodu, dlatego media spekulowały, że będzie to elektryczny crossover Mercedes EQC. I chyba tylko www.elektrowoz.pl podejrzewał – ale też z dużą nieśmiałością – że może chodzić o zupełnie inne auto.

Teraz prawda wyszła na jaw: na stoisku wystawiono, owszem, Mercedesa EQC, ale nadal w wersji koncepcyjnej. Pierwsze skrzypce grał jednak Smart.

> Elektryczny SUV Mercedes EQ C w sprzedaży już w 2019?

Smart EQ: dane techniczne, ładowarka, aplikacja

Wśród aut elektrycznych najbardziej wyróżniono Smarta EQ w dwóch wariantach: Smart EQ Fortwo i Smart EQ Forfour. Czym obecne modele różnią się od wcześniejszych wersji Smart ED (Electric Drive)? Producent mówi o edycji „nightsky”, która posiada wbudowaną ładowarkę o mocy 22 kilowatów oraz możliwość sterowania samochodem za pomocą aplikacji Smart EQ Control.

> Cennik Greenway: stawka od 2 zł za 1 kilowatogodzinę? [WysokieNapiecie.pl]

Smart EQ Fortwo ma zużywać około 13 kilowatogodzin energii na 100 kilometrów (kWh/100 km) według cyklu NEDC, co oznacza mniej więcej 19-20 kWh/100 kilometrów w realnych warunkach. Według danych EPA protoplasta modelu miał zasięg przejeżdżał 93 kilometry na jednym ładowaniu. Producent nie chwali się większą baterią, można się zatem spodziewać, że zasięg Smarta EQ jest identyczny i wynosi 93 kilometry.

> RANKING zasięgów samochodów elektrycznych: segment A – auta najmniejsze [grudzień 2017]

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]