Smart zaprezentował samochód o nazwie Smart Concept #1 (pol. koncept nr 1). Auto zostało zaprojektowane przez ludzi z Daimlera, powstaje na chińskiej platformie Geely i… jest zupełnie innym samochodem niż dotychczasowe Smarty. Concept #1 mógłby konkurować z autami premium B-SUV oraz C/C-SUV.

Smart #1 – wszystko, co wiemy

Według głównego projektanta Mercedesa, Gordena Wagenera, który odpowiadał też za ten projekt, Concept #1 jest „rozpoznawalny jako Smart po pierwszym rzucie oka”, choć auto prezentuje się raczej jak rozeźlona ryba i raczej nie przypomina Smarta EQ. Samochód ma aż 4,29 metra długości, 1,91 metra szerokości, 1,7 metra wysokości i 2,75 metra rozstawu osi. Dla porównania: VW ID.3 ma 4,26 metra długości, 1,81 metra szerokości i 2,77 metra rozstawu osi. Volkswagen Golf (2021) – 4,28 metra długości i 2,64 metra rozstawu osi.

Smart Concept #1 (c) Mercedes/Daimler

Choć z zewnętrznych rozmiarów wynika chęć walki o segment C/C-SUV, duża ilość przestrzeni z przodu kosztem małej ilości miejsca na kolana z tyłu sugeruje, że Concept #1 może trafić na rynek raczej jako B-SUV. Co pasowałoby do dotychczasowych odbiorców marki, którzy szukali pojazdów przede wszystkim dla siebie, ewentualnie dla siebie i drugiej osoby, bez troski o pozostałe miejsca – choć Smart podkreśla, że myśli o wersji pięciomiejscowej (źródło):

Wnętrze koncepcyjnego modelu ocieka złotem, środek kierownicy i kokpit sprawiają wrażenie wykonanych z porcelany. Nie jest jasne, czy brak szklanego dachu na jednym z ujęć to zabieg graficzny, czy może pomysł na nową generację wariantu cabrio z kabiną w formie akwarium:

Producent nie podał żadnych danych technicznych samochodu, wiemy tylko, że nowe Smarty będą elektryczne oraz że aktualizacje online będą obsługiwały „ponad 75 procent kontrolerów” zainstalowanych w nowych Smartach. Produkowany przez Geely pojazd ma być oferowany zarówno w salonach, jak też w sprzedaży bezpośredniej.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]