Brytyjski portal AutoExpress donosi, że nowoczesna hybryda Skoda Superb Plug-in (2019) zostanie zbudowana w oparciu o napęd VW Passata GTE. Bateria Superb PHEV ma mieć pojemność 13 kilowatogodzin, co powinno pozwolić na przejechanie co najmniej 50+ kilometrów na jednym ładowaniu.

Skoda Superb PHEV: dane techniczne, silniki, baterie – wszystko, co wiemy

Silnik spalinowy ma mieć moc 156 koni mechanicznych (KM), silnik elektryczny – 116 koni mechanicznych. Łączna moc całego napędu ma wynieść 218 KM. Bateria ulegnie powiększeniu w stosunku do tej z Passata GTE (9,9 kWh) i pomieści 13 kilowatogodzin energii. Producent sugeruje 70 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu, my szacujemy, że będzie to 50+ kilometrów.

> VW Passat GTE, opinia kobiety: wolę jeździć na benzynie albo w trybie GTE

Silnik spalinowy będzie napędzał koła przednie, elektryczny – tylne. Warto dodać, że nie jest to typowa jednostka 1.4 TSI: zastosowano w niej dodatkowe modyfikacje, które mają uwzględniać, że silnik będzie wyłączony (i zimny) przez długi czas, ale musi zaskoczyć nagle i od razu pracować na pełnych obrotach. Łożyska i korbowody są pokryte polimerami, a luzy tłoków są inne w stosunku do „zwykłego” 1.4 TSI.

Dodajmy, że hybrydowa Skoda Superb PHEV ma się pojawić w 2019 roku, w tym samym roku zobaczymy też hybrydowego Kodiaqa, a już w 2020 roku zadebiutuje całkowicie elektryczna Skoda Vision E. Tymczasem na tegorocznych targach w Genewie Skoda zaprezentuje jeszcze inne auto ładowane z gniazdka. Będzie to hybryda plug-in Skoda Vision X.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: