SALON GENEWA 2018. Goodyear twierdzi, że tradycyjne opony w samochodach elektrycznych zużywają się do 30 procent szybciej ze względu na wyższą masę aut oraz ich duży moment obrotowy. Dlatego zaproponował rozwiązanie problemu: nowe opony, zaprojektowane specjalnie z myślą o autach elektrycznych.
Jaka opona do samochodu elektrycznego? Trochę inna
Nowa opona firmy Goodyear ma zwężone rowki odprowadzające wodę, by zwiększyć powierzchnię przylegania do nawierzchni, a więc zmniejszyć siłę tarcia na jednostkę powierzchni. Oprócz tego przeprojektowano układ nacięć, by obniżyć hałas generowany przez oponę.
> Koszt naładowania samochodu elektrycznego w domu [SPRAWDZAMY]
To nie wszystko: dzięki zastosowaniu zmienionego składu mieszanki, opona ma mieć niższe opory toczenia, jej bok ma polepszać właściwości aerodynamiczne – podczas Geneva Motor Show 2018 oponę prezentowano wraz z felgą przypominającą kołpaki Tesla Aero – a całość ma mieć niższą masę. Cena? Nie wiadomo.
Taniej na pewno nie będzie. 🙂
Źródło: Electrek
|REKLAMA|
|/REKLAMA|