W Chinach życie wraca do normy. W Luqiao, w fabryce należącej do Geely, oficjalnie ruszyła produkcja Polestara 2. Auto trafi najpierw do Europy, a po pewnym czasie zostanie zaoferowane również na terenie Chin i Ameryki. Co ciekawe, spokrewnione z nim Volvo XC40 Recharge, będzie powstawało w zakładach w Gandawie (Belgia).
Polestar 2 najpierw dla Norwegów, Holendrów, Brytyjczyków, …
Choć walka z wirusem jeszcze nie dobiegła końca, Chińczycy mobilizują się, by przywrócić życie gospodarce. Polestar, marka należąca do Volvo, ruszyła właśnie z produkcją pierwszego elektryka w grupie: Polestara 2. Pierwsze egzemplarze aut trafią do Norwegii, Niemiec, Holandii, Belgii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Później będą oferowane w innych krajach europejskich, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie oraz Chinach.
> Ceny Polestar 2 dla Europy: 469 000 koron w Norwegii, 58 800 euro w Niemczech. Najdrożej w Szwecji
Cena Polestara 2 w limitowanej wersji „Launch Edition” będzie się zaczynała od 59-60 tysięcy euro, co w Polsce odpowiada około 280 tysiącom złotych. To niemało, ale w tej kwocie otrzymamy samochód z pogranicza segmentu D i D-SUV z dwoma silnikami (AWD) o łącznej mocy 300 kW (408 KM) i baterii o pojemności 75 kWh (całkowita: 78 kWh).
Zasięg Polestara 2 ma wynieść 470 jednostek WLTP, co powinno przełożyć się na maksymalnie 400 kilometrów zasięgu realnego przy spokojnej jeździe. W cenie nieco wyższej niż cena Tesli Model Y Long Range AWD otrzymamy więc samochód o nieco mniejszym zasięgu, bez Autopilota i dostępności do własnej sieci ładowania, ale za to atrakcyjniejszy wzorniczo i, co ważne, dostępny szybciej.
Odbiory samochodów przez nabywców powinny rozpocząć się w maju 2020 roku.