Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Renault Zoe z gniazdem CCS Combo 2 – przynajmniej roboczo

Roland van der Put, szef technologii sieciowych w Fastned, zamieścił na Twitterze symboliczne zdjęcie. Widać na nim klapkę Renault, pod którą ukryte jest złącze CCS Combo 2. Rodzaj montażu sugeruje, że mamy do czynienia z rozwiązaniem prototypowym, a przód auta podpowiada, że chodzi o Renault Zoe.

CCS Combo 2 w Renault Zoe – jedyny właściwy kierunek

Gniazdo CCS Combo 2 jest dziś jednym z najważniejszych elementów każdego samochodu elektrycznego, ponieważ gwarantuje kompatybilność z praktycznie każdą ładowarką działającą na naszym kontynencie. Umożliwia szybkie naładowanie auta prądem stałym (DC) przez CCS – czyli te dwa grube piny widoczne na dole – lub nieco wolniejsze ładowanie prądem przemiennym (AC) przez złącze Type 2.

Dotychczas Renault Zoe wykorzystywał tylko złącze Type 2, ale była to bardzo sprytna konstrukcja: po podpięciu samochodu do ładowarki energia elektryczna rozpędzała silnik napędowy auta, a ten przez inwerter trafiał do baterii. Czyli dokładnie odwrotnie niż w przypadku jazdy!

> Pierwsze ogniwa NCM 811 od LG Chem w 2019 roku: będzie taniej lub z większymi zasięgami

Jednak ładowanie z mocą 22 czy nawet 43 kW staje się zbyt powolne, gdy bateria osiąga pojemność 40+ kWh. Dlatego od kilku miesięcy mówi się, że nowa generacja Renault Zoe zostanie wyposażona w gniazdo CCS, by obsłużyć ładowanie z mocą 70 albo i 100 kW. Pierwszą sugestią, że spekulacje mogą się ziścić, były fotografie nowego prototypu Zoe (2020), na których znaczek „Renault” na przodzie auta był wyraźnie większy niż dotychczas.

Teraz informację o CCS Combo 2 w nowym Renault Zoe niejako mimochodem potwierdza pracownik operatora sieci stacji szybkiego ładowania, Fastned. Zdjęcie zamieszczone na Twitterze (źródło) to zdecydowanie złącze CCS, choć widać, że wpasowano je pod klapkę mocno na siłę. Wnętrze komory jest połamane, wysięgnik z klapką został spiłowany, a gniazdo sprawia wrażenie, że siedzi głębiej niż dotychczas.

Zdjęcie powstało podczas sympozjum w Arnhem. Jak wynika z dyskusji pod postem, były to tylko testy. Niewykluczone, że prototypowe Renault Zoe z CCS jeździ już po ulicach w starym nadwoziu – żeby nie wzbudzać przesadnego zainteresowania.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Exit mobile version