Firma Renault Nordic AB uruchomiła pierwsze samodzielne centrum napraw akumulatorów trakcyjnych. Obsługuje ono wszystkie samochody elektryczne sprzedawane przez Renault na terenie Szwecji, Danii i Finlandii. Z kolei Europę Zachodnią nadal będzie zabezpieczać fabryka aut (i baterii) w Flins.

Centrum serwisowe baterii Renault

Szwedzkie centrum serwisowe baterii powstaje w ośrodku szkoleniowym w Arlanda Stad niedaleko Sztokholmu. Będzie zajmowało się naprawą elektroniki baterii oraz przywracaniem ich do życia przez wymianę ogniw, gdy zajdzie taka potrzeba. Na razie centrum obsługuje Szwecję, Danię i Finlandię.

Dotychczas Europę zabezpieczała fabryka Zoe w Flins, ale najwyraźniej pojawiła się potrzeba uruchomienia kolejnego warsztatu wyspecjalizowanego wyłącznie w bateriach. Renault twierdzi, że fabryka będzie obsługiwać wszystkie samochody elektryczne sprzedawane w wymienionych krajach, a więc Zoe, Twizy, Kangoo ZE oraz Master ZE. Nie wspomniano o starszych modelach, czyli na przykład Renault Fluence ZE.

> Sprzedaż samochodów elektrycznych i hybryd plug-in w 2018 w Europie w stosunku liczby mieszkańców [ACEA]

Uruchomienie centrum serwisowego baterii to kolejny krok Renault po poluzowaniu obowiązkowych abonamentów na akumulatory trakcyjne. Do niedawna baterie można było wyłącznie wypożyczyć, jednak zawsze należały one do Renault (RCI Leasing), więc właściciel samochodu nie musiał się przejmować ich stanem. Teraz, gdy nabywca samochodu może nabyć akumulatory trakcyjne na własność, Renault zrzuca z siebie obowiązek troski o nie po okresie gwarancji – a więc właściciele elektryków prędzej czy później zaczną pojawiać się w serwisach z pytaniami o akumulatory trakcyjne.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]