Według informacji podawanych przez InsideEVs, Renault powoli wstrzymuje sprzedaż Zoe Q90 z baterią 41 kWh i możliwością ładowania z mocą 43 kW. Dzieje się tak prawdopodobnie ze względu na zbliżającą się premierę Renault Zoe (2020), w którym pojawi się silnik R130 i możliwość ładowania prądem stałym z mocą 50 lub 100 kW.
Renault Zoe R130 wyprze Continentala z oferty
Renault Zoe Q90 to wersja małego elektryka (klasa B) z silnikiem dostarczanym przez firmę Continental. Przy baterii 41 kWh samochód oferował 220-230 kilometrów zasięgu, ale pozwalał na ładowanie z mocą do 43 kW. Konkurencyjny Renault Zoe R90 z silnikiem wyprodukowanym przez Renault (stąd „R” w symbolu) miał lepszy zasięg (250-270 km), jednak umożliwiał ładowanie z mocą nie wyższą niż 22 kW.
Od 2018 roku salony Renault w Polsce oferowały od ręki warianty R90 i R110, natomiast Q90 dostępne było wyłącznie na zamówienie. A teraz prawdopodobnie zniknie z oferty, ponieważ producent będzie miał samochód z własnym silnikiem, który dodatkowo pozwoli na szybkie ładowanie prądem stałym: nie mniej niż 50 kW, możliwe, że 100 kW.
Nowy Renault Zoe (2020) ma być dostępny w ofercie od połowy 2019 roku. Samochód będzie dysponował silnikiem Renault o mocy 95 kW (129 KM) i baterią o pojemności zbliżonej do 50 kWh. Powinno mu to pozwolić na osiągnięcie realnego zasięgu wynoszącego 310-340 kilometrów.
> Nowy Renault Zoe (2020) z zasięgiem WLTP równym 400 kilometrów. A realnie? Nadal super!
Usunięcie wariantu Q90 ze sprzedaży może sprawić, że używany Renault Zoe Q90, który czeka na nabywcę już niemal rok, w końcu zjedzie z ceną w okolice – lub poniżej? – 100 tysięcy złotych. I taka kwota zaczyna mieć sens.