Nasi zachodni sąsiedzi mogą już zamawiać Renault Captur z nowym zespołem napędowym. Renault Captur e-Tech to ładowana z gniazdka hybryda wyposażona w baterię o pojemności 9,8 kWh. Jej cena w Niemczech startuje od 33 600 euro dla tańszego wariantu Intense.
Renault Captur e-Tech: ceny, dane techniczne i wszystko, co wiemy
Cena Renault Captur e-Tech rozpoczynająca się u naszych zachodnich sąsiadów od 33 600 euro (Edition One: od 35 550 euro) w Polsce odpowiadałaby kwocie około 130 tysięcy złotych. To dość sporo jak na crossovera segmentu B-SUV, ale całkiem rozsądnie, jeśli wziąć pod uwagę, że w tej chwili najtańsza hybryda plug-in kosztuje w naszym kraju więcej. Niewiele, ale więcej. To Kia Niro Plug-in Hybrid, której bazowa cena to 130 900 złotych.
Jednak rynek niemiecki rządzi się swoimi prawami, od początku 2020 roku rosną na nim dopłaty do aut plug-in – do powyższych przeliczeń należy więc podchodzić z dystansem.
> Peugeot 308 najpierw jako hybryda plug-in, elektryczny e-308 niewykluczony w przyszłości
Renault Captur e-Tech wyposażony jest w silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, dwa silniki elektryczne, „innowacyjną przekładnię” oraz baterię o pojemności [całkowitej?] 9,8 kWh (źródło). Producent chwali się, że auto jest w stanie pokonać „do 65 kilometrów w trybie elektrycznym w ruchu miejskim”. To oznaczałoby mniej więcej 40-45 kilometrów realnego zasięgu na jednym ładowaniu [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl].
Łączna maksymalna moc całego hybrydowego układu napędowego wynosi 116 kW (158 KM), łączny maksymalny moment obrotowy to 300 Nm. W trybie czysto elektrycznym – w którym nowy Captur Plug-in zawsze domyślnie startuje – auto jest w stanie rozpędzić się do 135 km/h.
Zamówienia na samochód można już składać w Niemczech. Dostawy auta mają ruszyć w połowie roku 2020. W tej chwili nie wiemy, czy/kiedy Renault Captur e-Tech będzie dostępny w Polsce.
> Nissan Qashqai (2020) dostępny jako hybryda plug-in oraz e-Power
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: nasze obliczenia dotyczące ceny nie polegają na prostym przeliczeniu kursu 1:1.
Zdjęcia: (c) Renault