Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

PSA wyrzuca NEDC do śmietnika: diesle palą o 2,4 litra więcej, im większe auto, tym większe przekłamanie

Spalanie i zasięgi aut elektrycznych w Europie oblicza się ciągle jeszcze z użyciem protokołu NEDC. Grupa PSA, do której należą m.in. marki Peugeot, Citroen, Opel, wraz z szeregiem organizacji postanowiła opracować nowy, realny protokół pomiaru spalania.

Nowy system obliczania spalania PSA – wyniki

Nowy protokół przebadano na 60 samochodach, które przejechały ponad 40 tysięcy kilometrów. Uwzględniono też dane podawane przez kierowców na portalach dla zmotoryzowanych. Oto najważniejsze ustalenia z pomiarów:

Czekamy teraz na testy PSA dotyczące aut elektrycznych.

> DIESELGATE: Kłamią, wszyscy kłamią! Diesle Euro 6 w rzeczywistości ledwie spełniają Euro 3

Jak się mierzy spalanie w Europie? Z użyciem NEDC

Europejski protokół New European Driving Cycle (NEDC) opracowano w… 1997 roku (!) i od tamtego czasu poddawano tylko drobnym ulepszeniom, na przykład w celu uwzględnienia aut elektrycznych. Należy pamiętać, że nie jest to pomiar podczas prawdziwej jazdy, a tylko zbiór wytycznych obliczeniowych do oszacowania spalania z kilku krótkich testów.

NEDC krytykowany jest jednak za odrealnione wyniki: 200 kilometrów zasięgu auta elektrycznego według NEDC to zaledwie 134 kilometry zasięgu według amerykańskiej procedury EPA (sprawdź, czym się różnią EPA i NEDC) i zaledwie około 100-110 kilometrów realnego zasięgu.

> Nissan Leaf 2018 vs Leaf 2017 – różnice i podobieństwa [PORÓWNANIE]

NEDC miał zostać zastąpiony przez protokół WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure), ale ten również posiada pewne mankamenty. Dlatego Grupa PSA wyszła z inicjatywą opracowania odmiany WLTP, która podawałaby realne wyniki spalania lub zasięgu.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version