Mercedes EQC, elektryczny SUV segmentu D noszący oznaczenie N 293, może zostać wycofany z produkcji w maju 2023 roku, twierdzi niemiecki Business Insider. Dotyczy to zarówno modeli wytwarzanych w Bremie (Niemcy), jak i też wariantu wyjeżdżającego z zakładów w Pekinie (Chiny) i należący do joint-venture BAIC Motor i Mercedesa.

Mercedes EQC. Komfortowy, dynamiczny, startujący od dobrej ceny

Mercedes EQC, pierwszy elektryczny SUV niemieckiej marki, od początku zbierał sporo pozytywnych recenzji (w tym naszą) za dynamikę, wygodę, komfort, wyposażenie. Auto od samego początku było też dziwnie tanie jak na Mercedesa, bo nawet dziś, w wersji EQC 400 4Matic z 300 kW/408 KM mocy i baterią o pojemności 85 (80) kWh, startuje od 315 900 złotych i jego cena nie zmienia się w zasadzie od lat (konfigurator TUTAJ).

Z punktu widzenia nabywcy jedynym minusem samochodu było spore zużycie energii LUB brak odpowiedniej infrastruktury w Polsce. Ładowanie EQC 400 na stacji o mocy 40 kW nie należało do przyjemności. Na szczęście ten problem się powoli rozwiązuje.

Tymczasem niemiecki Business Insider utrzymuje, że dotarł do notatki, w której mówi się o produkcji tego właśnie modelu, N 293, do 3 maja 2023 roku, co sugerowałoby, że zamówienia przestaną być przyjmowane już pod koniec 2022 roku. Jak gdyby auto po zaledwie czterech latach obecności na rynku miało wypaść z oferty. To wyjątkowo krótki okres, Mercedes zwykle sprzedaje swoje auta dłużej, choć miał też pewien model, Evo II, który był wytwarzany przez dwa miesiące, od maja do lipca 1990 roku (zdjęcie poniżej). Ale EQC nie należy do kategorii aut wyczynowych.

Jeśli elektryczny SUV niemieckiego producenta naprawdę zostanie wycofany, potwierdzą się sugestie, że auto nie osiągnęło szczególnie dużego sukcesu. Poniekąd świadczą o tym liczby dotyczące sprzedanych egzemplarzy, na koniec 2021 roku z trudem przebito 34 tysiące dostarczonych aut w Europie, więc dziś, w lipcu 2022 roku, EQC mógł przekonać do siebie zaledwie 40 tysięcy nabywców [wstępne szacunki Elektrowozu]. Modelu nie wprowadzono na rynek amerykański, choć były takie plany.

Mercedes EQC może zostać zastąpiony przez – z jednej strony – stanowiącego konwersję modelu spalinowego Mercedesa EQB (segment D-SUV), a z drugiej przez zbudowanego na zupełnie nowej platformie EVA2 Mercedesa EQE SUV (E-SUV).

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: