Lucid Air Pure RWD osiągnął niedawno zużycie energii homologowane według procedury EPA na poziomie 4,74 mili/kWh, czyli 13,1 kWh/100 km. Tesla Model 3 RWD, wieloletni lider, ma 4 mile/kWh (15,5 kWh/100 km), podobnie było w przypadku Hyundaia Ioniqa Electric. Prezes Lucid Motors zdradził, że po dodatkowych optymalizacjach ich samochód zszedł do 5 mil/kWh = 12,4 kWh/100 km. Następnym przystankiem ma być wartość 6 mil/kWh = 10,4 kWh/100 km. Dodajmy, że EPA daje bardziej realistyczne wyniki niż stosowane w Europie WLTP.

Lucid Air liderem oszczędzania energii. Za grube pieniądze

Peter Rawlinson, prezes Lucida, nie zdradził, czy wynik na poziomie 12,4 kWh/100 km udało się osiągnąć zmodyfikowanym Lucidem Air Pure RWD, tym niemniej takie rozwiązanie wydaje się najbardziej sensowne: bierzemy model na najmniejszych felgach, z jednym silnikiem, możliwie małą baterią (tutaj: 88 kWh lub mniej) i mocną rekuperacją dopasowaną do cyklu EPA. Efektem będzie niezły rezultat. A jeśli dodatkowo jesteśmy firmą, która od dawna optymalizuje swoje zespoły napędowe pod kątem sprawności energetycznej – patrz: Lucid Motors – to otrzymujemy wynik rekordowy.

Rawlinson jest tak pewny swojej technologii, że podkreśla, że nikt się nawet nie zbliżył do podobnych wartości. Część konkurencji ma być w przedziale „poniżej 3 mil/kWh”, 20,7 kWh/100 km, co podpowiada nam, że odnosi się on raczej do marek niemieckich niż Tesli. Tymczasem im niższe zużycie energii samochodu, tym lepsze zasięgi na jednym ładowaniu ALBO niższa cena (i waga) wynikająca z zastosowania baterii o mniejszej pojemności.

Celem, do którego startup zmierza i którego „potrzebujemy, aby ocalić planetę”, jest 6 mil/kWh, 10,4 kWh/100 km. Najnowszy samochód firmy, Lucid Gravity, będzie SUV-em segmentu F (5,03 m długości), więc, jak widać, producentowi nieszczególnie zależy na tym „ocalaniu planety”, bo zużycie energii w SUV-ie na pewno będzie wyższe niż w sedanie. Gdyby jednak Lucid Motors zaczęło produkować samochody mniejsze, pogranicza segmentów C i D, konkurencję dla Tesli Model 3, mogłyby osiągać one zasięgi podobne do Tesli przy mniejszych bateriach.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: