Firma Tesla Grohmann Automation (dawniej: Grohmann Engineering) to niemiecki producent automatyki przemysłowej wykorzystywanej przy bateriach, ogniwach, ale też mikroprocesorach czy układach pamięci. W styczniu 2017 roku przedsiębiorstwo zostało przejęte przez Teslę, jego założyciel i prezes został zwolniony i… wygląda na to, że pracownicy dobrze na tym wyszli.

Grohmann Automation: inspektorzy reagują, bo pracownicy pracują dużo i chętnie

Grohmann Engineering powstało w 1963 roku. Założył je Klaus Grohmann, który przez te wszystkie lata był szefem przedsiębiorstwa. W styczniu 2017 roku firma została przejęta przez Teslę, bo Elon Musk potrzebował producenta automatyki do wytwarzania baterii do Tesli Model 3. Klaus Grohmann nalegał, by firma utrzymała współpracę z innymi podmiotami z branży motoryzacyjnej, co skończyło się… usunięciem go ze spółki.

Niedługo później zakończono świadczenie usług dla BMW i Daimlera. Na początku 2020 roku ta druga firma przyznała nawet, że problemy z produkcją odpowiedniej liczby baterii mogą brać się z braku odpowiedniego poddostawcy. Czytaj: Grohmann Engineering.

> Ford Mustang Mach-E i Tesla Model Y będą szły łeb w łeb? Model Y z większym zasięgiem, Mustang Mach-E „aspirujący”

Teraz okazuje się, że osoby zatrudnione w Tesla Grohmann Automation pracują sporo więcej niż wynikałoby to z ich umów. Urzędnicy landu Nadrenia-Palatynat postanowili skontrolować sytuację, ponieważ, jak się okazuje, pracownicy korzystają z wyjątkowych bonusów finansowych.

Stawka za dwie pierwsze nadgodziny wynosi 125 procent stawki podstawowej. Każda kolejna godzina jest już płatna wedle stawki wynoszącej 150 procent stawki podstawowej. A w niedziele i dni ustawowo wolne od pracy stawka godzinowa może wynieść nawet 200 procent bazy.

Zgodnie z informacjami uzyskanymi przez niemiecki tygodnik Focus, ministerstwo zareagowało, ponieważ pojawiły się podejrzenia, że w Tesla Grohmann Automation dochodzi do masowego łamania przepisów dotyczących czasu pracy. Wyższe stawki za nadgodziny stały się na tyle atrakcyjne, że ludzie chcą z nich korzystać.

> Jaguar wstrzymuje produkcję I-Pace. Brakuje ogniw. Znowu chodzi o polską fabrykę LG Chem

Zdjęcie otwierające: (c) Tesla Grohmann Automation

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]