Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Porsche Taycan na Nuerburgring: 7:42 minuty. To już terytorium mocnych samochodów i doskonałych kierowców

Porsche pochwaliło się, że prototypowy Porsche Taycan osiągnął na torze Nuerburgring czas 7 minut 42 sekund. Czas poniżej 8 minut uważany jest za obszar bardzo mocnych samochodów i świetnych kierowców, choć trzeba dodać, od elektrycznego Porsche lepiej wypada BMW M5, Porsche Panamera Turbo czy różne odmiany 911.

Świetny czas Taycana na Nuerburgring. Czas na odpowiedź Tesli

Na 9 dni przed premierą Porsche nie ustaje w „odliczaniu” do Taycana. Niedawno słyszeliśmy, że elektryk pokonał 3 425 kilometrów w 24 godziny, później zobaczyliśmy wnętrze samochodu, teraz poznaliśmy wynik przedprodukcyjnego prototypu na Nuerburgring.  Na zamkniętym obiekcie Taycan przejechał pętlę w 7:42 minuty, co oznacza wynik identyczny jak Porsche Cayman GT4 (2015 rok), Porsche 911 GT3 (2006 rok) czy Lamborghini Murcielago LP670-4 SuperVeloce (2009 rok).

Cały przejazd:

Jak na tym tle prezentuje się Tesla Model 3 Performance, najlepiej w trybie Track Mode? Otóż… nie wiadomo! Nikt nie przeprowadził takich pomiarów – a zamknięcie toru na własne potrzeby wymaga zaangażowania poważniejszych środków finansowych.

Youtuber Bjorn Nyland w Tesli Model S P85 osiągnął w 2014 roku czas 11:34 minuty. Współcześne najlepsze zanotowane wyniki dla Tesli Model S i Model 3 to okolice 9 minut (od 8:50), czyli grubo ponad minutę gorzej niż Porsche Taycan.

Białe prototypy i klapka ładowania Porsche Taycan

Przy okazji filmu reklamowego udostępnionego przez Porsche udało nam się dostrzec dwie ciekawostki. Otóż samochody, które znamy z czarnego oklejenia w zielononiebieskie pasy są w rzeczywistości… białe. Widać to we wnętrzu portu ładowania: czarna okleina jest nierówna i lekko postrzępiona:

Warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden szczegół. Przedstawiciel Fully Charged nie mógł zdradzić, w jaki sposób otwierają się klapki. W powyższym ujęciu klapki w ogóle nie ma, została zdemontowana. Drzwi znajdują się po lewej, koło – po prawej na dole. Klapki są symetryczne, po drugiej stronie samochodu jest identyczna:

We wnętrzu portu ani po lewej, ani po prawej stronie nie widać zaczepów, natomiast sporo przestrzeni jest w górnej części otworu. To sugeruje, że klapka otwiera się w fikuśny sposób do góry, możliwe, że w stronę przodu samochodu. We wnętrzu widać bowiem przestrzeń na jakąś prowadnicę lub zawias. Ale to tylko nasze spekulacje…

> Elektryczny Aiways U5 jedzie z Chin do Europy. Dosłownie: teraz, w tej chwili, na własnych kołach!

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.7]
Exit mobile version