Porsche pochwaliło się, że prototypowy Porsche Taycan osiągnął na torze Nuerburgring czas 7 minut 42 sekund. Czas poniżej 8 minut uważany jest za obszar bardzo mocnych samochodów i świetnych kierowców, choć trzeba dodać, od elektrycznego Porsche lepiej wypada BMW M5, Porsche Panamera Turbo czy różne odmiany 911.
Świetny czas Taycana na Nuerburgring. Czas na odpowiedź Tesli
Spis treści
Na 9 dni przed premierą Porsche nie ustaje w „odliczaniu” do Taycana. Niedawno słyszeliśmy, że elektryk pokonał 3 425 kilometrów w 24 godziny, później zobaczyliśmy wnętrze samochodu, teraz poznaliśmy wynik przedprodukcyjnego prototypu na Nuerburgring. Na zamkniętym obiekcie Taycan przejechał pętlę w 7:42 minuty, co oznacza wynik identyczny jak Porsche Cayman GT4 (2015 rok), Porsche 911 GT3 (2006 rok) czy Lamborghini Murcielago LP670-4 SuperVeloce (2009 rok).
Cały przejazd:
Jak na tym tle prezentuje się Tesla Model 3 Performance, najlepiej w trybie Track Mode? Otóż… nie wiadomo! Nikt nie przeprowadził takich pomiarów – a zamknięcie toru na własne potrzeby wymaga zaangażowania poważniejszych środków finansowych.
Youtuber Bjorn Nyland w Tesli Model S P85 osiągnął w 2014 roku czas 11:34 minuty. Współcześne najlepsze zanotowane wyniki dla Tesli Model S i Model 3 to okolice 9 minut (od 8:50), czyli grubo ponad minutę gorzej niż Porsche Taycan.
Białe prototypy i klapka ładowania Porsche Taycan
Przy okazji filmu reklamowego udostępnionego przez Porsche udało nam się dostrzec dwie ciekawostki. Otóż samochody, które znamy z czarnego oklejenia w zielononiebieskie pasy są w rzeczywistości… białe. Widać to we wnętrzu portu ładowania: czarna okleina jest nierówna i lekko postrzępiona:
Warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden szczegół. Przedstawiciel Fully Charged nie mógł zdradzić, w jaki sposób otwierają się klapki. W powyższym ujęciu klapki w ogóle nie ma, została zdemontowana. Drzwi znajdują się po lewej, koło – po prawej na dole. Klapki są symetryczne, po drugiej stronie samochodu jest identyczna:
We wnętrzu portu ani po lewej, ani po prawej stronie nie widać zaczepów, natomiast sporo przestrzeni jest w górnej części otworu. To sugeruje, że klapka otwiera się w fikuśny sposób do góry, możliwe, że w stronę przodu samochodu. We wnętrzu widać bowiem przestrzeń na jakąś prowadnicę lub zawias. Ale to tylko nasze spekulacje…
> Elektryczny Aiways U5 jedzie z Chin do Europy. Dosłownie: teraz, w tej chwili, na własnych kołach!
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: