W ramach projektu Horyzont 2020 Unia Europejska dofinansowała konsorcjum EU-LIVE, Efficient Urban Light Vehicle, czyli Wydajny Lekki Pojazd Miejski. Organizacja pod przewodnictwem Grupy PSA właśnie zaprezentowała ciekawą elektryczno-spalinową ładowaną z gniazdka hybrydę do miasta.
Elektryczny samochód miejski Grupy PSA & Co
Pojazd EU-LIVE należy do kategorii trójkołowców (L5e), więc jest o dwa poziomy w hierarchii niżej niż zaprezentowany kilka dni temu Uniti. Mimo to powinien zaoferować wystarczającą ilość miejsca dorosłemu i dziecku (siedzenia 1+1).
W trybie czysto elektrycznym EU-LIVE napędzany jest przez dwa silniki elektryczne w kołach o łącznej mocy 11 koni mechanicznych. Dzięki nim jest w stanie poruszać się z szybkością do 70 kilometrów na godzinę (km/h), czyli całkowicie wystarczającą do jazdy miejskiej.
Kiedy EU-LIVE trafia na drogę o szybszym ruchu, uruchamia się w nim 1-cylindrowy silnik spalinowy Peugeot Scooter o mocy 42 koni mechanicznych. Łączny zasięg pojazdu z użyciem obu silników wynosi 300 kilometrów, czyli wystarczy nawet na dłuższe podróże za miasto.
O stabilizację EU-LIVE dbają opatentowane elementy hydropneumatycznego zawieszenia. Dzięki temu udało się go mocno zwęzić: przy długości 2,4 metra ma zaledwie 85 centymetrów szerokości. To mniej więcej tyle samo, ile mają miejskie skutery spalinowe z silnikami o pojemności 125 centymetrów sześciennych.
Nie wiadomo, czy EU-LIVE wejdzie do produkcji. Nie jest też znana docelowa cena pojazdu.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|