Lexus pochwalił się, że w okresie od stycznia do końca kwietnia Polska była największym rynkiem dla Lexusa w Europie. W kraju sprzedano (=zarejestrowano) 3 456 samochodów marki, wzrost rok do roku wyniósł 164 procent (!), podczas gdy rynek marek premium w Europie urósł o zaledwie 16 procent. Polski oddział wygenerował wynik lepszy niż oddział brytyjski (3 437 samochodów) i hiszpański (1 971 aut). Największym zainteresowaniem na Starym Kontynencie cieszą się modele 1/ NX, 2/ UX, 3/ RX.
Polaków stać na samochody elektryczne
Przez cały pierwszy kwartał 2023 roku (=trzy miesiące) Tesla sprzedała 1 046 samochodów, podczas gdy Lexus osiągnął wynik 2,5 raza lepszy. W samym tylko kwietniu 2023 roku Polacy odebrali 1 335 Lexusów, czym wygenerowali niemal 21 procent europejskiego wyniku. Zarówno w Europie, jak i w Polsce najchętniej wybieranym modelem był Lexus NX, crossover pogranicza segmentów C i D (4,66 metra długości, 2,69 m rozstawu osi), który w wariancie NX 450h+ – PHICE, hybryda plug-in – z rocznika modelowego (2022) sprzedawany jest obecnie w promocyjnej cenie 272 400 złotych.
Lexus NX a Tesla Y
Najtańszy w cenniku Lexus NX 350h Prestige – HICE, stara hybryda – z nowego rocznika modelowego (2024) kosztuje obecnie od 221 900 złotych. Samochód ma 179 kW/243 KM mocy „samoładującego elektrycznego napędu hybrydowego” i przyspiesza do 100 km/h w 7,7 sekundy. NX ma zbiornik paliwa o pojemności 55 litrów (cennik i dane techniczne TUTAJ), jego realny zasięg w trybie mieszanym wynosi zatem około 820 kilometrów na jednym tankowania [obliczenia redakcji Elektrowozu].
Dla porównania: Tesla Model Y RWD startuje od 224 990 złotych i wartość tę można obniżyć o 18 750 (206 240 zł) lub nawet 27 000 (197 990 zł) złotych dopłaty w ramach programu NFOŚiGW „Mój elektryk”. Samochód ma do 360 kilometrów zasięgu realnie w trybie mieszanym, przy spokojnej jeździe po mieście i okolicach możliwe jest przebicie 400 kilometrów. Model Y klasyfikowany jest jako crossover klasy D, będzie zatem o około 1/3 segmentu przestronniejszy niż Lexus NX 350h.
Przewagą Lexusa nad Teslą są czujniki parkowania, obsługa Apple CarPlay i Android Auto oraz skórzana tapicerka Tahara. Tesla Model Y z kolei jest samochodem całkowicie elektrycznym, może jeździć po buspasach i parkować w mieście za darmo, może być ładowana za grosze z instalacji fotowoltaicznej, umożliwia przechowywanie kluczyka w telefonie i ma płynnie działające oprogramowanie, które jest regularnie aktualizowane.
Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:Jeśli chcesz wynagrodzić Czytelników, którzy są niezawodni w niesieniu pomocy na Forum Elektrowozu, możesz kupić Teslę korzystając z któregoś z tych linków polecających: 7/ nabrU, 8/ ciastek, 9/ ELuk.
Zasady zabawy znajdziesz TUTAJ.