Polestar ogłosił, że koncepcyjny O2 staje się Polestarem 6 i trafi do produkcji. Czas oczekiwania przyprawia o zawrót głowy, auto ma być dostępne w 2026 roku. Polestar 6 to elektryczny kabriolet, bezpośredni konkurent nowej Tesli Roadster i elektrycznego roadstera, który ponoć planuje wprowadzić do sprzedaży Porsche.

Nowy Polestar 6. Do zabawy

Oprócz instalacji pracującej z dwukrotnie wyższym napięciem (klasa 800 V) Polestar 6 będzie miał dwa silniki o łącznej maksymalnej mocy 650 kW/884 KM i momencie obrotowym wynoszącym 900 Nm. Do 100 km/h auto powinno się rozpędzać w 3,2 sekundy, firma nie boi się więc konkurowania z Porsche. Pojemności baterii nie podano, docelowy zasięg ma wynieść „ponad 595 jednostek WLTP”, ponad 508 kilometrów realnie w trybie mieszanym. Producent nazywa Polestara 6 „roadsterem”, jednak na zdjęciach konceptu wyraźnie widać, że auto dysponuje tylną kanapą – a roadster jest nadwoziem dwumiejscowym (2+0).

Platforma samochodu ma być zbudowana w całości z aluminium i klejona. Koncern Geely, do którego należy marka Polestar, zamówił wielkie maszyny odlewnicze od dostawcy Tesli, możemy więc spekulować, że w Polestarze 6 pojawią się wielkoformatowe odlewy, chociaż na prezentowanej na stronie producenta wizualizacji nie potrafimy ich odnaleźć. Firma chwali się, że różne stopy aluminium będą oznaczane, żeby ułatwić ich recykling.

Na początek zapowiedziano 500 sztuk Polestarów 6 limitowanej edycji „LA Concept”, w stylu koncepcyjnego modelu O2, z błękitnym lakierem (Sky Blue), jasnym wnętrzem i 21-calowymi felgami. Wszystkie miękkie elementy kabiny, pianki, włókna oraz spajające je kleje mają powstać z jednego produktu: termoplastiku, dzięki czemu na etapie recyklingu nie będzie konieczne ich sortowanie.

Polestar 6 pojawi się na rynku

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: