Pierwsze egzemplarze Polestara 2 dopłynęły do portu w Zeebrugge, skąd trafią do Szwecji i Norwegii. Odbiory zaplanowano na sierpień bieżącego roku. Samochód ma konkurować na rynku z Teslą Model 3 Long Range AWD (LR AWD), od której jest nieco krótszy i nieco słabszy, gdy chodzi o oferowany zasięg.

Dostawy do kolejnych krajów wkrótce, Szwajcaria za kilka miesięcy, Polska raczej nie

Polestar zapowiada, że po Szwecji i Norwegii samochody zaczną otrzymywać posiadacze rezerwacji z Belgii, Niemiec, Holandii i Zjednoczonego Królestwa. Skądinąd wiemy, że tuż po wakacjach powinny wystartować też odbiory aut na kontynencie amerykańskim.

Klienci w Szwajcarii poczekają do końcówki roku 2020 (źródło). Sprzedaż Polestara 2 na rynku polskim nie jest na razie planowana, firma chce się skupić na zapowiadanych wcześniej krajach i uzupełniającej inicjatywie: producent zapowiada uruchamianie „salonów” Polestar Spaces, w których będzie można obejrzeć auto i przeprowadzić jazdę próbną.

Polestar 2 to auto przełomu segmentów C i D, dysponuje baterią o pojemności 78 kWh, dwoma silnikami o łącznej mocy 300 kW (408 KM), łącznym momencie obrotowym 660 Nm. Producent zapowiada 470 jednostek zasięgu WLTP „dla pierwszego roku produkcji”, co oznacza około 402 kilometry zasięgu realnego na jednym ładowaniu [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl].

Cena samochodu w Holandii to 59 800 euro, co w Polsce odpowiadałoby około 271 tysiącom złotych.

> Polestar 2 – pierwsze wrażenia po pierwszym kontakcie [korespondencja ze Szwecji]

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 3.7]