Kilka miesięcy temu Daimler oficjalnie ogłosił, że dzieli się z chińskim Geely pracami nad Smartem. W niemieckich rękach zostanie tylko wzornictwo, natomiast cały zespół bateryjno-napędowy będzie powstawał w Chinach. Oto ostatni facelifting modelu przed autami korzystającymi z chińskich rozwiązań technicznych.
Smart EQ (2020): jeszcze niemiecki, ale już bardziej chiński
Spis treści
Nowa generacja Smarta, która zostanie zbudowana w kooperacji z Geely, ma trafić na rynek w 2022 roku. Obecny facelifting jest więc ostatnim projektem pochodzącym wyłącznie od Daimlera. Co ciekawe, zachowuje on styl Smarta, ale widać w nim też linie nawiązujące do typowo chińskich pojazdów, na przykład ZD D2:
Z teaserów wynika, że nowa generacja otrzyma bardziej napompowane nadwozie, w którym jednocześnie zmniejszy się liczba cięć i gwałtownych załamań. Koła znajdą się niemal w rogach sylwetki, a tylne wydają się wręcz uciekać za obrys samochodu (co nie jest dozwolone w autach dopuszczonych do jazdy po drogach publicznych).
Wnętrze ma zostać odświeżone, w środku ma się również pojawić lepszy system multimedialny. Dane techniczne odświeżonej generacji nie są znane, ale jest co poprawiać: obecny Smart EQ ForTwo dysponuje bowiem baterią o pojemności 17,6 kWh (brutto) oraz realnym zasięgiem wynoszącym zaledwie 93 kilometry.
Premiera samochodu odbędzie się podczas targów IAA 2019 w Frankfurcie.
Aktualizacja 2019/09/06, 5.30
Wygląd samochodu został ujawniony przez polski fanpage Smarta:
Dane techniczne nie zostały ujawnione.