Kilka miesięcy temu Daimler oficjalnie ogłosił, że dzieli się z chińskim Geely pracami nad Smartem. W niemieckich rękach zostanie tylko wzornictwo, natomiast cały zespół bateryjno-napędowy będzie powstawał w Chinach. Oto ostatni facelifting modelu przed autami korzystającymi z chińskich rozwiązań technicznych.

Smart EQ (2020): jeszcze niemiecki, ale już bardziej chiński

Nowa generacja Smarta, która zostanie zbudowana w kooperacji z Geely, ma trafić na rynek w 2022 roku. Obecny facelifting jest więc ostatnim projektem pochodzącym wyłącznie od Daimlera. Co ciekawe, zachowuje on styl Smarta, ale widać w nim też linie nawiązujące do typowo chińskich pojazdów, na przykład ZD D2:

Smart EQ obecnej generacji (c) Daimler

Teaser ostatniej generacji Smarta stworzonej przez Daimlera (c) Daimler

ZD D2S – elektryczny czterokołowiec produkowany przez Geely

Z teaserów wynika, że nowa generacja otrzyma bardziej napompowane nadwozie, w którym jednocześnie zmniejszy się liczba cięć i gwałtownych załamań. Koła znajdą się niemal w rogach sylwetki, a tylne wydają się wręcz uciekać za obrys samochodu (co nie jest dozwolone w autach dopuszczonych do jazdy po drogach publicznych).

Wnętrze ma zostać odświeżone, w środku ma się również pojawić lepszy system multimedialny. Dane techniczne odświeżonej generacji nie są znane, ale jest co poprawiać: obecny Smart EQ ForTwo dysponuje bowiem baterią o pojemności 17,6 kWh (brutto) oraz realnym zasięgiem wynoszącym zaledwie 93 kilometry.

Premiera samochodu odbędzie się podczas targów IAA 2019 w Frankfurcie.

Aktualizacja 2019/09/06, 5.30

Wygląd samochodu został ujawniony przez polski fanpage Smarta:

Dane techniczne nie zostały ujawnione.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]