Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Oto Honda Prologue EV, pierwszy elektryk Hondy od czasów Clarity EV, który trafi do Ameryki. Ładny!

Honda zaprezentowała zwiastun modelu Honda Prologue, pierwszego elektrycznego crossovera, który będzie sprzedawany na terenie Stanów Zjednoczonych. Samochód powstanie we współpracy z General Motors, wykorzysta baterie Ultium i powinien trafić do oferty w 2024 roku. Jego dane techniczne nie są znane.

Honda sparzyła się na Clarity, niespieszno jej do resetu z elektrykami

Swego czasu Honda była jednym z niewielu producentów, który na rosnące zainteresowanie samochodami Tesli odpowiedział modelem Clarity z pełną gamą zespołów napędowych: hybrydą plug-in, ogniwami paliwowymi i elektrykiem. Clarity niezbyt się przyjęła, nie da się wykluczyć, że z powodu umiarkowanie apetycznego wyglądu. Nowe samochody są już znacznie ciekawsze: Honda e nawiązuje do historii japońskiego producenta, Honda e:Ny1 i Prologue EV wykorzystują modne obecnie nadwozie typu SUV.

Honda Clarity Electric (c) Honda

Honda Prologue EV to crossover z masywną główną częścią nadwozia oraz mocno zaznaczonymi kołami i nadkolami. Kojarzy się z modelem Fisker Ocean, ale w przeciwieństwie do Fiskera raczej trafi do masowej produkcji. Wykorzystanie platformy Ultium oznacza, że auto będzie miało ogniwa pochodzące od LG Energy Solution (zapewne NCMA89) oraz baterię o pojemności co najmniej 50 kWh – takie minimum sygnalizowało General Motors.

Auto ma mieć duży rozstaw osi i krótkie zwisy. Zostało zaprojektowane przez projektantów producenta w Stanach Zjednoczonych i Japonii. Honda zakłada, że w 2024 roku sprzeda 60 000 egzemplarzy Prologue, w 2025 – 70 000 egzemplarzy, w 2026 – 300 000 egzemplarzy.

Drugim modelem na platformie Ultium ma być elektryczna Acura, marka premium Hondy, która nie jest oferowana w Europie. Nie wiadomo, czy którykolwiek z modeli trafi na Stary Kontynent, u nas zaczęło się od hybryd i Hondy e, kolejnym krokiem mają być modele czysto elektryczne zbudowane na platformie Honda E (wśród nich: e:Ny1), ale te zadebiutują w 2026 roku.

W 2027 roku japońska firma chce rozpocząć wytwarzanie przystępnych cenowo elektryków, a w 2030 planuje mieć już trzy osobne platformy do aut tego rodzaju oraz 30 modeli hybryd, samochodów elektrycznych i aut z ogniwami paliwowymi.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 2]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version