Zmiana nazwy i modernizacja zespołu napędowego. Opel poinformował, że zmienia nazwę Mokki-e na Opel Mokka Electric oraz że aktualizuje zespół bateryjno-napędowy samochodu. Od teraz Opel Mokka Electric będzie wyposażony w silnik o mocy 115 kW/156 KM (i 260 Nm) zamiast dotychczasowych 100 kW/136 KM. Urosła również bateria: dotychczasowe 50 (45-47) kWh zamieniono na większy akumulator o pojemności 54 (51) kWh. Taniej też na pewno nie będzie 😉

Nowy Opel Mokka Electric jak Jeep Avenger

Producent obiecuje, że nowy silnik i większa bateria pozwoli samochodowi dojechać dalej na jednym ładowaniu: Opel Mokka Electric pokona do 406 jednostek WLTP na baterii zamiast dotychczasowych 338. 406 jednostek to około 347 kilometrów realnie w trybie mieszanym oraz 244 kilometry na autostradzie przy jeździe z szybkością 120 km/h [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu]. W obu przypadkach mówimy o rozładowaniu baterii do zera.

Przyspieszenie do 100 km/h ma trwać 10 sekund.

Mokka Electric nadal obsługuje ładowanie z mocą maksymalną równą 100 kW. Opel zapowiada, że uzupełnienie energii do 80 procent przy szybkiej ładowarce potrwa około 30 minut. Przy typowym słupku z gniazdem Typu 2 samochód wykorzysta 3-fazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW, więc postój potrwa mniej więcej 4,5 godziny. Przy normalnym naściennym gniazdku uzupełnienie energii od zera do pełna to klasyka, około 24 godziny postoju.

Ani Opel, ani koncern Stellantis nie chwalą się, żeby samochody obsługiwały one-pedal driving, tj. jazdę z użyciem wyłącznie pedału przyspieszenia. Należy więc założyć, że tej funkcji nadal nie ma. Są natomiast dwa tryby rekuperacji, D lub B. Standardem jest też pompa ciepła oraz zdalna obsługa samochodu z poziomu aplikacji mobilnej. Za ciekawostkę należy wreszcie uznać fakt, że w listopadzie 2022 roku aż 65 procent nabywców Opla Mokka w Niemczech wybierało wariant elektryczny.

Gdy jeździliśmy Oplem Mokka-e, podobał nam się nietuzinkowy wygląd samochodu i pozycja za kierownicą. Nie przypadł nam natomiast do gustu widok na ulicę, czuliśmy się trochę jak w jakimś amerykańskim modelu z gigantyczną maską i niewielką szybą. Z tyłu było ciasno, ale trudno oczekiwać dużej przestrzeni w crossoverze segmentu B-SUV. W chłodniejszej porze roku zużycie energii było spore, dlatego cieszy nas powiększona bateria.

Konfigurator modelu znajduje się TUTAJ, przy czym na stronie nadal widnieje stary Opel Mokka-e. Tutaj z kolei jest polskie forum Opel Mokka-e.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 3.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: