Tesla Model 3 z projektu Highland – odświeżony wariant auta – będzie rzekomo miała perforowaną tapicerkę i wentylowane fotele. W samochodzie ma się pojawić też nowy system audio oraz nastrojowe oświetlenie, twierdzi Kelvin Yang powołujący się na nagrania z Chin. Dotychczas podawane przezeń informacje były raczej wiarygodne, ale warto zastrzec, że gdy chodzi o przecieki, ze szczegółami trafił parokrotnie tylko portal Electrek (wersja Palladium, ogniwa 4680).   

Tesla Model 3 facelift

Elon Musk wywodzi się z Doliny Krzemowej, zna więc efekt Osborne’a, w którym zapowiedź nowej, lepszej wersji komputera zabiła sprzedaż wariantu dotychczasowego i doprowadziła przedsiębiorstwo do bankructwa (więcej TUTAJ). Szef Tesli konsekwentnie unika opowiadania o zmianach i nowinkach, jakie mają się pojawić w kolejnej iteracji modelu. Wyjątkiem są duże premiery czy otwarcia fabryk, w których mają być stosowane nowe technologie (patrz np. Giga Berlin i matrycowe reflektory). Dlatego dziś wszelkie informacje na temat projektu Highland należy traktować wyłącznie za plotki, domysły.

Kelvin Yang podał na Twitterze film z Chin, na którym rzekomo widać fotel montowany w odświeżonej wersji Modelu 3. Sztuczna skóra jest perforowana, pod spodem znajduje się coś okrągłego, co ma być wentylatorem. Oprócz tego w Tesli 3 projekt Highland ma się znaleźć zaktualizowany system audio i podświetlenie nastrojowe. Aktualny system dźwiękowy Tesli określano jako „wzorcowy”, „doskonały”, dlatego jego modyfikacja może oznaczać raczej oszczędności niż ulepszenia. Na przykład w Volvo EX30 zamiast zestawu głośników zastosowano belkę dźwiękową (ang. soundbar) zamontowaną na kokpicie.

Kelvin Yang twierdzi, że nowe fotele trafią do Modelu Y w 2024 roku. Mniej więcej w tym samym czasie powinna rozpocząć się masowa produkcja Tesli Model Y z ogniwami 4680 i dwoma odlewami. Jeśli chodzi o Model 3 odświeżany w ramach projektu Highland, zanosi się na to, że nie będzie miał on dźwigni wyboru kierunku jazdy, może w ogóle zostać pozbawiony dźwigni na kolumnie kierownicy.

Czego brakuje w Teslach Czytelnikom Elektrowozu?

W ankiecie Elektrowozu wentylowane siedzenia znalazły się na drugiej najwyższej pozycji, trzecie były aktywne światła adaptacyjne, czwarte pojawiło się zawieszenie pneumatyczne. Wobec niedawnego usunięcia czujników ultradźwiękowych prawdopodobnie wyżej uplasowałby się widok z kamer w 360 stopniach. Naszym zdaniem na zawieszenie pneumatyczne nie ma szans, bo takie wyposażenie Modelu 3 mogłoby poważnie zaszkodzić Modelowi S, ale już amortyzatory z regulowaną siłą tłumienia – dlaczego nie?

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: