Volkswagen dodał do niemieckiej oferty Golfa w wersji hybrydowej plug-in. Samochód oferowany będzie jako wariant eHybrid lub mocniejszy GTE, ma baterię o pojemności 19,7 kWh i obiecuje odpowiednio 143 lub 131 jednostek WLTP zasięgu na jednym ładowaniu. W poprzedniej dekadzie niewiele większą baterią dysponował czysto elektryczny Nissan Leaf ZE0.

VW Golf eHybrid i GTE – oficjalne dane

Volkswagen Golf jest samochodem spalinowym, powstał na platformie MQB i tylko przez krótki okres w minionej dekadzie oferowany był też jako czysty elektryk, VW eGolf. Zastąpił go VW ID.3. Ale ze względu na coraz ostrzejsze normy emisji, producent coraz chętniej stosuje w gamie napędy hybrydowe. Obecny Golf eHybrid to duży skok w porównaniu do poprzedniego wariantu hybrydowego plug-in: baterię o pojemności 10,6 kWh zastąpiono akumulatorem mieszczącym 19,7 kWh. Maksymalne deklarowane 143 jednostki zasięgu WLTP to około 122 kilometry realnie w trybie mieszanym, ponad 100 kilometrów w trybie czysto elektrycznym zanim włączy nam się silnik spalinowy [obliczenia redakcji Elektrowozu].

VW Golf GTE ma nieco mniejszy zasięg niż eHybrid, bo 131 jednostek WLTP (c) Volkswagen

Oprócz tego model wyposażono jak typowego elektryka: zastosowano w nim trzyfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW (wcześniej: jednofazowa 3,6 kW) oraz zastosowano port szybkiego ładowania prądem stałym, CCS2. Ten ostatni pozwala na rozpędzenie się do maksymalnie 50 kW, czyli do poziomów porównywalnych z Nissanem Leafem i lepszych niż w przypadku eGolfa. Na razie nie wiadomo, jak wygląda krzywa ładowania samochodu, ale nie powinna się ona szczególnie różnić od tej, którą miał japoński konkurent czy BMW i3.

W zależności od wariantu cały zespół napędowy oferuje 150 kW/204 KM (eHybrid) lub 200 kW/272 KM mocy (GTE; źródło). Sam silnik spalinowy ma 1,5 litra (1.5 TSI Evo2) i został wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, jego mocy ani mocy silnika elektrycznego nie podano. Ekran centralny na kokpicie wygląda jak te stosowane w elektrykach z linii ID., liczniki natomiast z tarczą obrotomierza przypominają nam, że jedziemy samochodem spalinowym.

Ceny VW Golfa eHybrid ze standardowymi 17-calowymi felgami Nottingham zaczynają się od 44 240 euro, co w Polsce odpowiada kwocie 195 200 złotych. VW Golf GTE kosztuje od 46 745 euro, odpowiednika 206 300 złotych. W naszym kraju w konfiguratorze hybryd plug-in nie widać, ze względu na wysokie ceny nigdy nie cieszyły się szczególnie dużą popularnością.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: