Volkswagen zapowiedział nowego VW Tiguana, samochód, który zostanie zaprezentowany jesienią, a na rynek trafi w 2024 roku. Z punktu widzenia redakcji Elektrowozu najciekawszy jest fakt, że auto będzie posiadało między innymi napęd hybrydowy plug-in oraz że zostanie wyposażone w baterię o pojemności, która pozwoli na przejechanie „w przyszłości” do 100 jednostek WLTP w trybie elektrycznym. To do 85 kilometrów realnie w trybie mieszanym, niewiele mniej niż oferował jeden z pierwszych masowo produkowanych elektryków, Mitsubishi i-MiEV.
Nowy VW Tiguan (2024) z bliska
Samochód powstaje na nowej generacji platformy MQB Evo /właściwie: MQB evo/, którą wykorzystuje się przy silnikach spalinowych ułożonych poprzecznie (niem. quer). Przy silnikach spalinowych ułożonych wzdłużnie stosowana jest MLB, przy napędach elektrycznych – MEB, ale Audi Q8 e-tron powstaje na zmodernizowanej MLB Evo. Wszystkie platformy są modułowe (niem. Modularer Baukasten, MB).
Producent chwali się, że odświeżona platforma to nowe mechanizmy kontroli zawieszenia oraz nowe hybrydowe plug-in zespoły napędowe. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że Tiguan jest sporym samochodem segmentu C, potrzebujemy co najmniej 15-20 kWh baterii, żeby zapewnić mu deklarowany przez producenta zasięg. We wnętrzu w oczy rzuca się 15-calowy wyświetlacz i układ ikon na ekranie identyczny jak ten w elektrycznym Volkswagenie ID.7:
Wyboru kierunku jazdy dokonuje się jak w elektryku, niewielką dźwignią na kolumnie kierownicy. Nowy Volkswagen Tiguan będzie oferowany wyłącznie z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów (DSG), za kierownicą mają się pojawić łopatki do wyboru przełożenia. Pokrętło na tunelu środkowym ma swój własny mały wyświetlacz, pozwala na sterowanie trybem jazdy, głośnością czy podświetleniem nastrojowym. Firma zapowiada też opcjonalne adaptacyjne reflektory IQ. Light.
Volkswagen zapowiada, że ładowana z gniazdka wersja (VW Tiguan eHybrid) będzie miała szybszą ładowarkę pokładową AC-DC, w samochodzie po raz pierwszy w historii ma się też pojawić gniazdo szybkiego ładowania prądem stałym (DC; źródło). To ostatnie spodoba się nabywcom, którzy zechcą w podróży zatrzymać się na uzupełnianie energii, ale raczej nie ucieszy kierowców elektryków, którzy czekając w kolejce będą patrzyli, jak nowy Tiguan ładuje się na stacji Ionity z zawrotną mocą 30 kW…