W środę, 27 stycznia, do oferty trafił Volkswagen ID.3 Pure Performance z baterią o pojemności 45 (48) kWh. Samochód kosztuje od 136 890 złotych, czyli jest o parę tysięcy złotych tańszy niż prognozowaliśmy tydzień temu. Od kilku tygodni w sprzedaży jest też najtańszy elektryczny Volkswagen w gamie: VW e-Up (2021).
Volkswagen ID.3 Pure Performance to nie jest najtańszy VW ID.3. Będzie jeszcze tańszy Pure nie-Performance
Volkswagena ID.3 Pure Performance opisywaliśmy już kilka dni temu, gdy trafił do oferty w Niemczech. To pierwszy VW ID.3 z serii Pure, czyli z baterią o pojemności 45 (48) kWh, ale z silnikiem oferującym maksymalną moc 110 kW (150 KM). Deklarowany przez producenta zasięg to 351 jednostek WLTP, czyli do 300 kilometrów realnie w trybie mieszanym i 210 kilometrów przy jeździe w przedziale 80-10-80 procent. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 8,9 sekundy.
Ten model startuje od 136 890 złotych, ale wiele zależy od wersji wyposażenia (są trzy). W najtańszej edycji w standardzie otrzymamy stalowe felgi, szary lakier, App Connect, tuner DAB+, gniazdo CCS, czujnik deszczu, wbudowaną ładowarkę 7,2 kW, a nawet… przednie amortyzatory:
Co ciekawe, potaniał także model VW ID.3 Pro z baterią o pojemności 58 (62) kWh, który startuje dziś od 153 790 złotych. Dawniej był o około 2 tysiące złotych droższy:
VW ID.3 Pure Performance nie jest najtańszym samochodem z serii Pure. Nadal czekamy na wariant z tą samą baterią, ale z silnikiem o mocy 93 kW (126 KM), który przyspiesza do 100 km/h w 11 sekund. Sądząc po ogłoszonej właśnie ofercie, ta wersja może kosztować mniej niż 130 tysięcy złotych.
Jeśli to nadal zbyt wiele, najtańszym samochodem elektrycznym w ofercie Volkswagena jest obecnie Volkswagen e-Up. W minionym roku samochód startował od 96 290 złotych, teraz kosztuje od 99 490 złotych. Popyt raczej nie był gigantyczny, samochód konkurował wewnętrznie z tańszą Skodą CitigoE iV, która okazała się najczęściej kupowanym elektrykiem w Polsce w 2020 roku: