Portal Motor1 zdobył zdjęcia nowego VW Golfa VIII w wersji ładowanej z gniazdka (hybryda plug-in). Samochód jest jeszcze w minimalnym maskowaniu, więc prezentuje się dość dziwnie, ale wiadomo już, że w sprzedaży pojawią się dwie wersje plug-in zamiast jednej, jak dotychczas.

VW Golf VIII = dwie hybrydy plug-in. GTE i nie-GTE

Zgodnie z informacjami, które uzyskał portal Autocar,  nowy Volkswagen Golf VIII pojawi się jako „prawdziwe GTE”. A skoro Golf GTI oferuje 180 kW (245 KM) mocy, „to GTE też powinien mieć 180 kW mocy”.

Ale, jak zdradził Frank Welsch, członek zarządu Volkswagena odpowiadający za badania i rozwój, istnieją ludzie, którzy chcieliby pozostać przy podobnej hybrydzie plug-in do dzisiejszej (źródło). Dla nich zostanie stworzony Volkswagen Golf Plug-in Hybrid, który nie będzie wersją GTE [nazwa pochodzi od nas – redakcja www.elektrowoz.pl]. Samochód ma mieć moc 150 kW (204 KM), nie będzie posiadał pakietu stylistycznego GTE, lecz ma się prezentować jak normalny Golf.

Spodziewamy się, że obydwa auta otrzymają baterię o pojemności około 10-11 kWh i stary silnik spalinowy 1,4 TSI.

A jakie będą ceny VW Golfa GTE nowej generacji? Zanim wypadł on z rynku, kosztował 158 090 złotych, podczas gdy VW Passat GTE – 179 190 zł. Teraz cena Volkswagena Passata GTE (2020) wynosi od 158 990 złotych, co sugeruje, że Golf GTE powinien zjechać do poziomu około 140 tysięcy złotych, a wspomniana słabsza wersja auta około 130-140 tysięcy złotych.

To nadal sporo jak na samochód kompaktowy, ale jak na hybrydę plug-in segmentu C – dość tanio. W tej chwili najtańsza jest Kia Niro Plug-in Hybrid, która zaczyna się od 130 900 złotych:

> Aktualne ceny hybryd i hybryd plug-in w Polsce [wrzesień 2019] [akt.]

Segment C od Volkswagena z coraz szerszą elektryfikacją

Oprócz hybryd plug-in, które łączą silnik spalinowy z elektrycznym, Volkswagen nadal oferuje czysto elektrycznego VW e-Golfa – i to o 27,5 tysiąca złotych taniej niż jeszcze kilka miesięcy temu. Wariant ten prawdopodobnie zniknie z oferty, gdy rozpocznie się regularna sprzedaż VW ID.3, a więc w drugiej połowie 2020 roku.

> Dopłaty do samochodów elektrycznych działają, choć ich nie ma? VW e-Golf (2020) jest o 27,5 tys. zł tańszy

Zdjęcia: Volkswagen Golf VIII (c) InsideEVs / Motor1.com, VW e-Golf (2019) (c) Volkswagen

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 9 głosów Średnia: 4.9]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: