Nowy Volkswagen Golf VIII / Golf 8 / Golf Mk8 oficjalnie zadebiutował. Oprócz klasycznych silników benzynowych i Diesla samochód będzie oferował w gamie także silniki zasilane gazem ziemnym TGI, trzy uproszczone hybrydy (ang. mild-hybrid) eTSI oraz dwie hybrydy plug-in eHybrid: normalną i mocniejszą z dodatkowym symbolem „GTE”.

Volkswagen Golf 8: dane techniczne i wszystko, co wiemy (o elektryfikacji)

Volkswagen Golf VIII eTSI = uproszczona hybryda

Uproszczona hybryda VW Golf eTSI ma instalację działającą z napięciem 48 woltów i posiada niewielki silnik elektryczny pełniący rolę rozrusznika i alternatora. Przy hamowaniu odzyskuje on część energii kinetycznej i zamienia ją w elektryczną, jak olbrzymia większość hybryd i elektryków. Może również błyskawicznie uruchomić silnik spalinowy po zatrzymaniu się, dajmy na to, na światłach.

Jednak dotychczas nie wykorzystywano go do napędzania kół – choć pojawiały się niekiedy takie deklaracje – nie jest to więc prawdziwa, definicyjna hybryda, bo koła napędza wyłącznie silnik spalinowy.

Moce tak skonfigurowanych Golfów eTSI mają wynosić 81 kW (110 KM), 96 kW (131 KM) oraz 110 kW (150 KM, źródło). Producent chwali się, że układ uproszczonej hybrydy umożliwia obniżenie spalania o około 10 procent w pomiarach według WLTP.

Volkswagen Golf VIII eHybrid = prawdziwa hybryda ładowana z gniazdka (plug-in)

Dla osób potrzebujących mocniejszych modeli Volkswagen przygotował wariant VW Golf eHybrid, czyli Golfa VIII ładowanego z gniazdka. Godne uwagi jest to, że firma nadal oferuje wariant mający zapewniać sportowe doznania z jazdy, czyli model VW Golf eHybrid GTE o mocy 180 kW (245 KM), ale uzupełnia pulę o wariant słabszy i tańszy: Golf eHybrid. Ten drugi dysponuje „zaledwie” 150 kW (204 KM) mocy.

Bazą w zespole napędowym jest silnik spalinowy 1,4 TSI uzupełniony skrzynią biegów DSG, silnikiem elektrycznym oraz baterią o pojemności 13 kWh.

> Nowy Volkswagen Golf VIII sfotografowany jako GTE. Będą dwie wersje hybrydowe

Oprócz wariantów wzbogaconych o silniki elektryczne pojawią się również klasyczne silniki benzynowe 1,5 litra pracujące w cyklu Millera (efektywniejsze energetycznie niż cykl Otto), silniki o tej samej pojemności zasilane gazem ziemnym TGI oraz silniki Diesla (źródło).

Nowinki także w elektronice

Nowy Volkswagen Golf VIII ma być samochodem pozwalającym na aktualizacje i upgrade’y online – to znaczy, że pewne funkcje samochodu mogą zostać włączone przez internet. Oczywiście za dodatkową opłatą.

> Tesla zwiększy moc, zasięg i szybkość ładowania za pomocą… aktualizacji oprogramowania

Auto zostanie wyposażone w systemy wspierania kierowcy (autonomia 2. poziomu), które będą dbały o utrzymania pasa ruchu, szybkości i odległości od poprzedzanego pojazdu.

Wszystkie zdjęcia: (c) Volkswagen; niektóre fotografie mogą przedstawiać modele czysto spalinowe

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 4.8]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: