Smart #1 (ang. number one, numer jeden, czyli po prostu „pierwszy”) – taką nazwę ma nosić kompletnie przeprojektowana wersja auta – powinien zadebiutować w kwietniu 2022 roku, twierdzi blog MB Passion. Znamy już zarys sylwetki modelu, wiemy też, że jego większy brat w nadwoziu crossovera ma się pojawić jako następny w kolejności. Auta będą oferowane wyłącznie w Europie i Chinach, nie trafią na rynek amerykański.
Smart #1: dane techniczne i wszystko, co wiemy
Nowy Smart to samochód zaprojektowany przez ludzi z Mercedesa, ale wytwarzany w Chinach w ramach joint-venture Daimlera i Geely. W przeciwieństwie do starszych braci, które były wyrazistymi przedstawicielami segmentu A, Smart #1 będzie reprezentował segment C lub przedłużony segment B. Auto na etapie konceptu miało 4,29 metra długości i 2,75 metra rozstawu osi, było więc dłuższe od VW ID.3 i VW Golfa, miało rozstaw osi minimalnie mniejszy niż ID.3, ale większy niż nowy Golf (patrz: Smart #1 wymiary).
MB Passion dowiedział się, że auto zostanie wyposażone w silnik o mocy 149 kW/203 KM, czyli niemal identyczny jak ten, który napędza środkowy wariant VW ID.3 oraz mocniejsze wersje Hyundaia Kony Electric czy Kii e-Niro. Bateria Smarta #1 ma być dostępna w dwóch pojemnościach, większa powinna zmieścić 60 kWh energii. Deklarowany przez producenta zasięg wynosi rzekomo 430 jednostek WLTP [368 km realnie w trybie mieszanym], co jest wartością całkiem nieźle pasującą do pojemności akumulatorów.
Szybkie ładowanie samochodu powinno uzupełnić energię od 5 do 80 procent w 30 minut. Jako że auto produkowane jest przez chińskie Geely, możemy się spodziewać, że technologicznie będzie miało więcej wspólnego z Volvo XC40 Recharge niż ze sprzedawanym wcześniej Smartem EQ czy oferowanym obecnie Mercedesem EQA. Z kolei patrząc na zarys sylwetki łatwo ocenimy, że głównym konkurentem modelu powinno być elektryczne Mini.