Podczas konferencji prasowej zorganizowanej na Paris Motor Show 2018, Renault ogłosił elektryfikację Clio, Megane i Captura. Samochody z dodatkowymi silnikami elektrycznymi mają być dostępne w sprzedaży od roku 2020. Nie zostaną jednak pozbawione silników spalinowych.
Renault Hybrid, czyli stopniowa elektryfikacja
Nowy Renault Clio (2020) powstanie na bazie platformy CMF-B i będzie napędzany silnikami spalinowymi o pojemnościach od 1.0 do 1.5 litra. Co ciekawe, wśród nich nadal mają być dostępne diesle w wariancie uproszczonej hybrydy (ang. mild-hybrid, mHEV), czyli z niewielkim silnikiem elektrycznym, który pełni rolę rozrusznika, alternatora, a także silnika napędowego przy małych szybkościach.
Z naszego punktu widzenia najciekawsza jest dalej idąca elektryfikacja: otóż nowe Clio 5 ma się pojawić w wariancie nowoczesnej hybrydy (plug-in) już w 2020 roku. Dane techniczne auta nie są znane, ale można się spodziewać baterii o pojemności co najmniej 7 kWh. Jednocześnie Renault zapowiada, że nie jest zainteresowane produkcją całkowicie elektrycznego Clio – co jest nawet zrozumiałe, że taki model już istnieje i nazywa się Renault Zoe. 🙂
Drogą Renault Clio mają pójść także Megane i Captur: wszystkie od 2020 roku zaoferują warianty Plug-in (nowoczesne hybrydy) o nieokreślonych jeszcze parametrach.
Zdjęcie otwierające: (c) CarIndustryAnalysis
|REKLAMA|
|/REKLAMA|