Peugeot rozpoczął zbieranie zapisów na Peugeota 208 PureTech, 208 BlueHDI oraz elektrycznego Peugeota e-208. Miesięczny abonament na samochód wynosi odpowiednio: 269, 289 i 299 euro, co w Polsce odpowiadałoby 1,19, 1,27 oraz 1,32 tysiąca złotych (w tym ostatnim przypadku z bonusem za ekologię). Detaliczna cena Peugeota e-208 nie została na razie podana.
Nowy Peugeot (e)208 już w przedsprzedaży
Wszystkie modele dostępne są wyłącznie w abonamencie na 48 miesięcy, w czasie których można przejechać 60 tysięcy kilometrów. Odpowiada to 15 tysiącom kilometrów rocznie, co według danych GUS spełniłoby z naddatkiem potrzeby Polaków.
Najtańszy jest Peugeot 208 1.2l Puretech z silnikiem benzynowym o mocy 100 KM, najdroższy – elektryczny e-208 z silnikiem o mocy 100 kW (136 KM). Jednak różnice między wersjami są minimalne, przynajmniej gdy chodzi o ratę abonamentu. Dodajmy, że oprócz miesięcznych rat potencjalny nabywca musi uiścić opłatę wstępną w wysokości 2,4 tysiąca euro, co w Polsce odpowiadałoby kwocie 10,6 tysiąca złotych. Dostawy samochodów mają ruszyć pod koniec 2019 roku.
> Jaka będzie cena Peugeota e-208? Pierwsza podpowiedź już jest
Niestety, producent nie podał ceny detalicznej ani kosztów ewentualnego wykupu aut, więc po wydaniu przez cztery lata 16,8 tysiąca, euro, co odpowiada 74 tysiącom złotych – bez opłat eksploatacyjnych, ubezpieczenia i kosztów energii! – pozostajemy… nie wiadomo z czym.
Przypomnijmy: Peugeot e-208 to samochód elektryczny segmentu B – a więc wielkości Toyoty Yaris, konkurent Renault Zoe – który posiada baterię o pojemności 50 kWh. Według WLTP Peugeot e-208 przejeżdża na jednym ładowaniu 340 kilometrów (deklaracja producenta), co oznacza, że realny zasięg auta powinien wynieść około 302 kilometry w trybie mieszanym.
> Peugeot e-208: dane techniczne, bateria i wszystko, co wiemy
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: