Hyundai podał niemieckie ceny Hyundaia Kona Electric (2020). Samochód rozpoczyna się od 34 400 euro, a nie od 34 600 euro, jak dotychczas. Oprócz tego jego nabywca będzie mógł wyposażyć model z większą baterią w ładowarkę 3-fazową o mocy 11 kW zamiast dotychczasowej 1-fazowej o mocy 7,2 kW.
Nowy Hyundai Kona Electric z kosmetycznymi zmianami
Opcjonalna ładowarka dla Kony Electric 64 kWh o mocy 11 kW to ukłon w stronę europejskich nabywców samochodu. Trzyfazowe instalacje (gniazdka) to standard w Europie i absolutna egzotyka poza nią, ale dzięki tej „egzotyce” jesteśmy w stanie szybciej ładować samochody elektryczne. W porównaniu do standardowej, dotychczasowej ładowarki o mocy 7,2 kW, 11 kW może skrócić czas ładowania nawet o 50 procent.
Szczególnie zadowolony może być polski nabywca auta. O wiele łatwiej jest bowiem uzyskać do domu przyłącze 3-fazowe o natężeniu 16 A na fazę (3 x 16 A x 230 V = 11 040 W = ~11 kW) – właśnie takie przyłącza stosowane są w domach jednorodzinnych! – niż jednofazowe obsługujące natężenie 32 A (1 x 32 A x 320 = 7 360 W = 7,36 kW, z czego Kona Electric wykorzystywał do 7,2 kW).
W porównaniu do modelu (2019), cena Hyundai Kona Electric (2020) 39 kWh została obniżona o 200 euro, do 34 400 euro (źródło). Jeśli na podobny ruch zdecyduje się dystrybutor w naszym kraju, edycja z mniejszą baterią powinna potanieć ze 165 900 do około 165 100 złotych.
Auto zostanie wreszcie standardowo wyposażone w system powiadamiania eCall. Reszta będzie bez zmian, w ofercie nadal będą dostępne dwa modele samochodów:
- Hyundai Kona Electric 39,2 kWh o mocy 100 kW (136 KM) i realnym zasięgu 250-260 km (289 km WLTP),
- Hyundai Kona Electric 64 kWh o mocy 150 kW (204 KM) i realnym zasięgu 415 km (449 km WLTP).
> VW ID.3 58 kWh: cena od 167 tysięcy złotych? Będą wyprzedaże VW e-Golfa?