General Motors poinformowało, że Chevrolet Bolt (2020) otrzyma większą baterię. Jej pojemność zostanie powiększona o 6 kWh, z 60 do 66 kWh brutto, co przełoży się zapewne na wzrost z około 57 do około 63-64 kWh pojemności użytecznej. Tym samym samochód dorówna koreańskim konkurentom.
Chevrolet Bolt (2020) przeskakuje Tesla Model 3 SR+. W zasięgu
Pojemność akumulatorów większa o 10 procent nie wzięła się z fizycznej modyfikacji baterii. Zgodnie z informacjami podanymi przez General Motors, udało się ją uzyskać dzięki „małym, ale skutecznym zmianom” w chemii ogniw (źródło). Innymi słowy: prawdopodobnie chodzi o nową, trochę lepszą generację ogniw z wyższą gęstością energii w stosunku do masy. Podobny upgrade obserwowaliśmy przy kolejnych generacjach BMW i3.
> Jakie są pojemności baterii BMW i3 i co oznacza 60, 94, 120 Ah? [ODPOWIADAMY]
Bateria Chevroleta Bolta (2020) powiększona do około 64 kWh ma mu dać dodatkowe 34 kilometry zasięgu. Czyli otrzymamy samochód segmentu B, który zamiast dotychczasowych 383 km pozwoli na przejechanie aż 417 kilometrów na jednym ładowaniu. To wprost wymarzone możliwości dla samochodu o tych rozmiarach!
Niestety, General Motors nie jest obecne na naszym rynku. Ograniczoną liczbę Boltów sprzedaje się na naszym kontynencie pod marką Opel Ampera-e, nie wiadomo jednak, czy Ampera-e (2020) również otrzyma aktualizację baterii. Spodziewamy się, że mocne wejście grupy PSA – obecnego właściciela marek Opel, Peugeot, Citroen i DS – w elektryki może oznaczać koniec sprzedaży tego sympatycznego samochodu w Europie.
> Opel Corsa-e: CENA od 124 490 zł dla wersji Edition [po premierze]
Nowy Chevrolet Bolt (2020) ma być dostępny nieco później w tym roku. Jego cenę startową określono na 37 495 dolarów netto, co daje równowartość niecałych 148 tysięcy złotych. Dla porównania najtańsza Tesla Model 3 Standard Range Plus z baterią 50 kWh i zasięgiem 386 kilometrów kosztuje w Stanach Zjednoczonych o 1 495 dolarów więcej – 38 990 dolarów.
Zdjęcie otwierające: (c) Chevrolet / General Motors