Volvo ogłosiło kolejną modyfikację nazwy Volvo XC40 i C40. Samochody, którym dotychczas zmieniał się tylko przyrostek (P8 Recharge, Recharge Twin itd.), uzyskają symbole zgodne z nomenklaturą nowszych modeli. Elektryczne Volvo XC40 zostanie przemianowane na Volvo EX40, Volvo C40 – nie występowało w wariancie innym niż BEV – stanie się Volvo EC40. Hybrydy plug-in wrócą do dawnych oznaczeń.
Volvo. Nowe nazwy, stare platformy
Obydwa wymienione samochody powstają na platformie CMA, są konwersjami modeli spalinowych, co przekłada się na obecność tunelu środkowego z tyłu; łatwo je rozpoznać po zaślepionych atrapach chłodnicy. Ich systemy multimedialne działają pod kontrolą Android Automotive. Volvo XC40 występuje dziś z wszystkimi zespołami napędowymi, elektryczne zostanie wydzielone jako Volvo EX40.
Volvo C40 różni się od swojego starszego brata ściętym z tyłu nadwoziem i mikroskopijnej wielkości szybką w tylnej klapie, przez którą niewiele widać do tyłu. Na szczęście producent pomyślał o automatycznym składaniu zagłówków. Auto zostanie przemianowane na Volvo EC40.
Obydwa modele dostępne są z napędami na tył lub obie osie, mają baterie o pojemności 82 (~79) lub ~70 (66) kWh. W wersji 300 kW/408 KM samochody osiągały genialne przyspieszenia, ale ich zespół napędowy był dość energożerny jak na rozmiary pojazdów (segmenty C-SUV). W tej klasie aut trudno o modele, które oferowałyby lepszą dynamikę, jednak właśnie kosztem zużywanej energii (patrz: test Volvo C40).
Volvo zdecydowało, że pójdzie o krok dalej, w nowym roczniku modelowym maksymalną moc podniesiono do 325 kW/442 KM i wprowadzono do sprzedaży dodatkowy pakiet sportowy, Performance Package.
W swojej ofercie Volvo ma już crossovera segmentu B-SUV, Volvo EX30, w tym roku planuje rozpoczęcie sprzedaży dużego samochodu rodzinego, Volvo EX90. Oprócz tego w Chinach marka wprowadza do sprzedaży elektrycznego vana, Volvo EM90.
Jeśli chodzi o pozostałe zmiany w nomenklaturze, to hybrydy plug-in Volvo będą oznaczane przez T6 i T8, co nawiązuje do historycznych symboli wariantów turbo, ale w nowej rzeczywistości oznacza poziomy mocy poszczególnych modeli (T6 < T8). Dodajmy, że najmocniejsze Volvo XC40 Recharge /wkrótce: Volvo EX40/ przez długi czas miało symbol P8.