Porsche poinformowało, że kolejna generacja Porsche Macan będzie zasilana wyłącznie silnikami elektrycznymi. Silniki spalinowe wypadną z oferty. Produkcja samochodu ma się rozpocząć na początku przyszłej dekady, co potwierdzałoby doniesienia o starcie sprzedaży w 2022 roku.
Porsche: elektryczny Taycan, Taycan Cross Turismo, Macan, …
Rośnie liczba zapowiadanych modeli elektrycznych Porsche: po Taycanie i Taycanie Cross Turismo przyszedł czas na Porsche Macan. Jednak w tym ostatnim deklaracja jest wyjątkowo twarda: nowa generacja zostanie pozbawiona silników spalinowych i zadebiutuje wyłącznie z napędem elektrycznym (źródło).
Skąd ta nagła wolta? Porsche Macan to crossover segmentu D-SUV, czyli klasy, którą lada chwila z pełnym impetem zaatakuje Tesla Model Y. Porsche mogło uznać, że potrzebuje równie wyrazistego komunikatu w Macanie – bo samochód trafia do ludzi stosunkowo młodych i zamożnych, których Tesla może oczarować technologią.
> Mitsubishi Outlander PHEV (2019) wypadł z polskiej oferty. Przez Ustawę o elektromobilności
Spodziewamy się, że niemiecki producent raczej sobie nie pozwoli na zasięgi rzędu 250 kilometrów. Stawialibyśmy raczej na 400+ kilometrów przy jeździe normalnej – co sugerowałoby baterię o pojemności 70+ kWh. Według Financial Times, cena Porsche Macan w wersji elektrycznej powinna być zbliżona do wersji spalinowej. W Polsce jest to niecałe 250 tysięcy złotych, co brzmi… bardzo optymistycznie.
Samochód będzie pierwszym autem Porsche zbudowanym na platformie PPE opracowywanej wraz z Audi. Produkcja elektrycznego Macana ma się rozpocząć najwcześniej w 2021 roku – niewykluczone, że nadal będzie odbywać się w Lipsku. Niemiecki magazyn Der Spiegel sugeruje, że sprzedaż wystartuje w 2022 roku.