Porsche wprowadza na rynek model Cayenne E-Hybrid, który jest silniejszy i szybszy od dotychczasowego modelu Cayenne S E-Hybrid. Auto ma łącznie 462 KM mechaniczne mocy i rozpędza się do 100 km/h w 5 sekund.
Porsche Cayenne E-Hybrid detronizuje Cayenne S E-Hybrid
Gdy nad Porsche Cayenne Diesel zebrały się czarne chmury, firma jednym ostrym cięciem pozbyła się diesli z Porsche Macan i Panamera. Już wtedy rynkowi eksperci spodziewali się, że silniki na olej napędowy zostaną wyparte z innych linii modelowych. I tak się powoli dzieje:
Największy SUV marki, Porsche Cayenne E-Hybrid wyposażony jest w silnik benzynowy V6 o pojemności 3.0 litra i mocy 340 KM (250 kW) oraz silnik elektryczny o mocy 136 KM (100 kW). Choć samochód stracił z oznaczenia literkę „S” symbolizującą większą moc, jego osiągi się poprawiły.
Więcej mocy i większa bateria
W stosunku do starszego Cayenne S E-Hybrid silnik spalinowy ma o 7 KM, a silnik elektryczny – aż o 41 KM więcej. Łączna moc obu silników (462 KM, +46 KM w stosunku do modelu „S”) pozwala na przyspieszenie Cayenne E-Hybrid (2018) do 100 km/h w 5 sekund. Poprzedni model S E-Hybrid potrzebował 5,9 sekundy.
> Jak spadają zasięgi samochodów elektrycznych na autostradzie [WYKRES]
Znajdująca się pod podłogą bateria o pojemności 14,1 kWh (+3,3 kWh w stosunku do starszego wariantu „S”) ma wystarczyć do przejechania 43 kilometrów w trybie czysto elektrycznym [WLTP]. Szybkość maksymalna auta w trybie elektrycznym to 135 km/h.
Cena Porsche Cayenne E-Hybrid (2018) w Niemczech zaczyna się od 89,8 tysiąca euro, czyli równowartości około 384 tysięcy złotych. W Polsce będzie to około 400 tysięcy złotych.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|