W wywiadzie udzielonym portalowi Auto Express szef Działu „i” w BMW wyznał, że obecna wersja BMW i3 120 Ah spotkała się z całkiem dobrym przyjęciem na rynkach. Zapowiedział jednak tajemniczo, że „Nadchodzi coś więcej, coś [wkrótce?] zobaczymy”. Czyżby więc szykowała się kolejna aktualizacja pojemności akumulatorów BMW i3?
BMW i3: wyróżniający się, żwawy, super do miasta. Wersja (2020) z jeszcze większą baterią?
Obecne BMW i3 120 Ah (2019) posiada baterię o pojemności 42,2 kWh, która pozwala mu na przejechanie 246 kilometrów na jednym ładowaniu w trybie mieszanym przy dobrej pogodzie. To więcej niż Nissan Leaf 40 kWh lub Renault Zoe Q90, ale mniej niż Renault Zoe R90/R110.
246 kilometrów w trybie mieszanym oznacza 270-290 kilometrów po mieście, co pozwala na spokojne ładowanie do pełna raz w tygodniu i cieszenie się autem bez troski o rozładowanie baterii. Jednak Robert Irlinger, szef Działu „i” zapowiada tutaj jakąś niespodziankę. Jaką? Nie wiadomo, choć można się spodziewać, że BMW zechce dotrzymać kroku Peugeotowi e-208 czy Renault Zoe (2020) i zaproponuje kolejny model, na przykład BMW i3 146 Ah, który na baterii przejedzie 300+ kilometrów (i 350 km w mieście)…
> Jestem Polakiem i… doczekałem się swojej Tesli Model 3 🙂 [WYWIAD z Czytelnikiem]
Z kolei niemiecki magazyn motoryzacyjny Auto Bild sugeruje, że nowa generacja BMW i3 może przejść poważny facelifting. Zdaniem niemieckich dziennikarzy nowa generacja małego elektryka zostanie upodobniona do BMW iNext…
Ilustracja otwierająca: (c) Autobild, zdjęcie BMW iNext (c) BMW