BMW zaprezentowało nową hybrydę plug-in, BMW 745e, która zastąpi na rynku model 740e. Dzięki baterii o pojemności 12 kWh realny zasięg auta w trybie elektrycznym powinien wynieść 36-39 kilometrów. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 5,2 sekundy, a jego ceny jeszcze nie ujawniono.

BMW 745e zastępuje 740e

BMW pochwaliło się odświeżoną wersją BMW serii 7. W wariancie plug-in pojawił się benzynowy, 6-cylindrowy silnik o pojemności 3 litrów i mocy 210 kW (286 KM). To spora zmiana w stosunku do poprzedniej wersji 740e, w której stosowano silnik 4-cylindrowy o pojemności 2 litrów i mocy 190 kW (258 KM). Silnik 3.0 litra nie upoważnia do odliczenia akcyzy od wartości samochodu.

> Zwolnienie z akcyzy i limit amortyzacyjny do 225 tysięcy złotych dla samochodów elektrycznych już obowiązują

W napędzie obecny jest też silnik elektryczny o mocy 83 kW (113 KM), który umożliwia jazdę bez załączania silnika spalinowego do szybkości 140 km/h – oczywiście w optymalnych warunkach. Powiększona z 9,2 do 12 kWh bateria pozwala na przejechanie 54-58 km według NEDC, co oznacza 36-39 kilometrów realnego zasięgu w dobrych warunkach. Akumulator umieszczono pod tylnymi siedzeniami i najbardziej widać to w… pojemności zbiornika paliwa, który mieści zaledwie 46 litrów benzyny.

Producent chwali się, że w odświeżonej wersji powiększono o 40 procent „nerki” w atrapie chłodnicy, przeprojektowano maskę, zderzak i reflektory. Nadwozie w przedniej części jest o 5 centymetrów wyższe, a szyby w drzwiach bocznych – o 5,1 milimetra grubsze, żeby obniżyć poziom hałasu we wnętrzu samochodu. Przez całą szerokość tyłu ciągnie się czerwony pas świetlny, a same światła są o 3,5 centymetra węższe.

Wszystkie zdjęcia pokazują BMW G12 w wersji 750Li, czyli wariantu przedłużonego z silnikiem benzynowym (c) BMW

 

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: