Toshiba zaprezentowała światu kolejną generację baterii Toshiba SCiB. Wyposażony w nie samochód elektryczny ma rzekomo uzyskiwać dodatkowe 320 kilometrów zasięgu po zaledwie 6 minutach ładowania.
Toshiba SCiB – lit, tytan, niob
Spis treści
Anoda w litowo-jonowych bateriach SCiB zbudowana jest z wykorzystaniem tlenków tytanu i niobu, podczas gdy inni producenci wykorzystują najczęściej grafit. Dzięki temu Toshiba SCiB ma wysoką pojemność na litr baterii, długi czas życia oraz – co jest istotne w Europie – wysoką sprawność również w niskich temperaturach [deklaracje Toshiby].
|REKLAMA|
|/REKLAMA|
Wykorzystany w anodzie tytan i niob zabezpieczają przed degradacją baterii podczas częstego szybkiego ładowania lub ładowania na mrozie.
Obietnica: +320 kilometrów zasięgu w 6 minut już w 2019 roku
Baterie zaprezentowano już ponad rok temu, a teraz zaktualizowano dane. Według deklaracji producenta, baterie naładowane z użyciem ładowarki „o wysokiej mocy” (której nie zdefiniowano), w przeciągu sześciu minut gromadzą tyle energii, że pozwala ona na przejechanie kolejnych 320 kilometrów.
Jednocześnie bateria „nie straciła pojemności” po 5 000 cyklach ładowania i rozładowania. Akumulatory Toshiba SCiB mają się znaleźć w samochodach elektrycznych już w 2019 roku.
Warto przeczytać: Toshiba Develops Next-Generation Lithium-ion Battery with New Anode Material
Baterie i samochody elektryczne na Facebooku – POLUB NAS:
|REKLAMA|
|/REKLAMA|