Audi we wrześniu 2019 roku wprowadzi na rynek odświeżoną wersję Audi Q7. Samochód będzie dostępny z silnikami Diesla wspomaganymi niewielkimi silnikami elektrycznymi (uproszczona hybryda, mild-hybrid, mHEV) oraz w wersji benzynowej jako hybryda plug-in: Audi Q7 TFSIe.

Nowe Audi Q7: dane techniczne i wszystko, co wiemy

Podczas europejskiej premiery Audi Q7 (2020) w ofercie pojawiają się dwa silniki Diesla wyposażone w standardzie w układ uproszczonej hybrydy (mHEV). Uproszczona hybryda to silnik elektryczny o niewielkiej mocy, który odzyskuje energię po zdjęciu nogi z gazu. Energia jest gromadzona w małej baterii i zostaje wykorzystana do uruchomienia silnika spalinowego, kiedy zajdzie taka potrzeba. Audi chwali się, że dzięki układowi mHEV możliwe jest zaoszczędzenie do 0,7 litra paliwa na 100 kilometrów.

Z naszego punktu widzenia ważniejsza jest inna wersja samochodu: Audi Q7 TFSIe, czyli silnik benzynowy sprzęgnięty z elektrycznym i sporą baterią – w skrócie: hybryda plug-in (źródło). Audi nie podaje tutaj żadnych szczegółów technicznych, ale spodziewamy się, że będzie to rozwiązanie podobne do tego, które pojawiło się w Audi Q5 TFSIe.

> Audi Q5 55 TFSIe Quattro: cena od 60,5 tys. euro, bateria 14,1 kWh, zasięg 40+ km WLTP

W hybrydowym Audi Q5 silnik elektryczny zintegrowany jest ze skrzynią biegów. Oferuje moc ponad 100 kW, co w połączeniu z silnikiem spalinowym daje łącznie 270 kW (367 KM) i 500 Nm momentu obrotowego. Bateria Audi Q5 55 TFSIe ma 14,1 kWh, więc spodziewamy się, że w nowym Audi Q7 TFSIe będzie taka sama lub większa, żeby zaoferować co najmniej 30 kilometrów zasięgu w trybie czysto elektrycznym.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 4]